شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گرهمایی روحانیان روانشاس جهادی برای مقابله با کرونا

حوزه/ این روحانی جهادی گفت: من در صحبت با بیماران می گفتم که چرا با حجت ابن الحسن قرار ملاقات نمی گذاری، این تعجب آن ها را وا می داشت و سپس ما آن ها را به مناجات با حضرات معصومین ترغیب می کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید محمد حسن جوادی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون روانشناس جهادی حاضر در بیمارستان ها و آرامستان های قم در کمک به بیماران و کفن و دفن بیماران کرونایی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: بنده در بیمارستان کامکار حضور پیدا کردم. طبق تجربیاتی که ما در کارهای گذشته از جمله مترو تهران و مدارس داشتیم در بیمارستان کامکار به فعالیت پرداختیم.

این روحانی روانشناسی جهادی گفت: سعی کردم که در هنگام ورود به اتاق ها به صورت با انرژی و گرم با بیماران مواجه شوم تا آن ها مریضی خود را فراموش کنند؛ در این ملاقات ها شوخی ها هم بسیار زیاد بود.

حجت الاسلام  جوادی مطرح کرد: در بخش مربوط به آقایان صحبت بیماران با یکدیگر کمتر بود و ما در بین آن ها ارتباط سازی را ایجاد کردیم و به آن ها تاکید کردیم که برنامه های مفرح داشته باشند؛ از خانم ها و آقایان می خواستیم که خاطرات طنز خود را بیان کنند و این فضای جمع را تلطیف می کرد.

وی تاکید کرد: ما به بیماران تاکید می کردیم که این فرصت خوبی برای ارتباط با خود بوده و این موقعیت جدید در کنار ترس هایی که داشت، به منزله فرصت نیز می تواند تلقی شود.

این روحانی روانشناس جهادی یادآور شد: ما در بین بیماران خانم و آقا درباره نقش آن ها در خانواده یادآوری ها را انجام می دادیم و به آن ها بیان می کردیم که نباید کم بیاورند.

حجت الاسلام جوادی خاطرنشان کرد: ما به بیماران درباره اینکه خداوند گناهان انسان را با سختی ها می کاهد سخن می گفتیم و این موضوع بازخورد بسیار خوبی داشت.

وی ادامه داد: در بخش های بعدی مصاحبه های تشخیصی را انجام می دادیم و در مصاحبه های فردی من سعی می کردم که یک نکته فردی از طرف مقابل را بدست بیاورم، مثلا اینکه متوجه می شدیم فرد به چه چیزی حساس است، با استفاده از همین حساسیت به او امیدواری تزریق می کردیم.

این روحانی روانشناس جهادی ابراز کرد: بهترین کاری که ما به عنوان شیعیان امام زمان (عج) می توانیم انجام دهیم این است که مردم را به آن حضرت وصل کنیم.

حجت الاسلام جوادی اظهار داشت: در صحبت با بیماران می گفتم که چرا با حجت ابن الحسن(عج) قرار ملاقات نمی گذاری، این تعجب آن ها را وا می داشت و سپس ما آن ها را به مناجات با حضرات معصومین (ع)ترغیب می کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha