پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ گرهمایی روحانیان روانشاس جهادی برای مقابله با کرونا

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: ما نیازمند رویکرد کار جهادی در حوزه های علمیه هستیم، با وجود فداکاری ها حوزه در کار جهادی، در حوزه کلامی و فلسفی برای کار جهادی کاستی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی  و تجلیل از روحانیون روانشناس جهادی حاضر در بیمارستان ها و آرامستان های قم در کمک به بیماران و کفن و دفن بیماران کرونایی، که در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: کار جهادی طلاب از کلان پروژه های رهبر معظم انقلاب بود که با هدایت ایشان این حرکت روز به روز بالندگی پیدا کرده است.

وی افزود: در دهه 70 ایشان اهمیت راهیان نور را مطرح کردند، اخیرا هم فرمودند، راهیان نور یک فناوری است، فناوری تولید قدرت نرم، شاید در روزهای نخست خیلی ها یا متوجه نمی شدند یا قبول نداشتند این حرف را، اما تجربه ایشان باعث شد که افق های کنونی را ببینند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم گفت: غالب کسانی که در سوریه شرکت کردند یا در بیمارستان ها خدمات رسانی کردند، جبهه و امام خمینی(ره) را ندیدند، بلکه به دلیل همین فناوری قدرت نرم که موردتاکید رهبر انقلاب بود توانستند در میدان حضور پررنگ داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد مطرح کرد: بخش قابل توجهی از کسانی که در روزهای نخست فوت کردند، حتی بدون کفن و تیمم و تشریفات به خاک سپرده شدند، اما با پیگیری جهادگران این مسئله حل شد.

وی تاکید کرد: اطلاعات هفت هزار نفر طلبه جهادی در سامانه بارگذاری شده و قطعا عده زیادی هستند که حاضر به ثبت اطلاعات خود نشده اند و این یک ارزش بزرگ برای حوزه است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم یادآور شد: بنا بر این شد که برای طلاب جهادی یک بسته حمایتی که عمدتا معنوی است تهیه شود، اگر مرکز خدمات یا حوزه و دفتر تبلیغات و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قصد گزینش طلاب برای کاری دارند، اولویت با طلاب جهادی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد خاطرنشان کرد: امیدواریم این قدم خیر طلاب، آینده حوزه را تعالی ببخشد.

وی ادامه داد: این تعامل جهادی طلاب عیار انتظار را تعالی بخشید و با صدای بلند آمادگی برای ظهور حضرت را اعلام کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ابراز کرد: طلاب ما در آرامستان ها به بهترین نحو ظاهر شدند در حالی که هیچکس حاضر نبود در این محل ها حضور پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد اظهار داشت: طلاب روانشناس ما با تحصیلات عالیه با خشوع فراوان در بیمارستان ها حضور پیدا کردند که حقیقتا کار بزرگی رقم خورد.

وی افزود: ما نیازمند رویکرد کار جهادی در حوزه های علمیه هستیم، با وجود فداکاری ها کار جهادی در حوزه، در حوزه کلامی و فلسفی برای کار جهادی کاستی وجود دارد، ما به ندرت شاهد ظهور و بروز این بعد از کار در حوزه هستیم و از همین ناحیه در حال ضربه خوردن هستیم، چرا که شبهات روز به روز بیشتر می شود و ظرفیت پاسخگویی به آن وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha