پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی در اهواز

حوزه/عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اینکه عده ای به روحانیون اعتماد ندارند و ما را صاحبان علوم قدیمی و بی کاربرد می دانند، من تصور می کنم که خداوند می خواهد یک روی دیگری از موضوع را به ما نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی پیش از ظهر امروز در تجلیل از روحانیون روانشناس جهادی حاضر در بیمارستان ها و آرامستان های قم در کمک به بیماران و کفن و دفن بیماران کرونایی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: دنیا بالا و پایین دارد و انسان ها یک روز سلامتی دارند یک روز ندارند، یک روز آبرو دارند یک روز ندارند و دیگر موارد، در این دنیا هیچ چیز ماندنی نیست.

وی افزود: ما هر قدر هم بالا برویم کوچک هستیم، هر کاری هم بکنیم کوچک هستیم، وقتی که کرونا به تازگی مطرح شده بود،گفتم  کرونا در کشورهای اسلامی شکست می خورد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: به اعتقاد من مسلمانان ویژگی هایی دارند که در هیچ کجا وجود ندارد، یکی از این ویژگی ها کار جهادی است، به همین دلیل  از ابتدا به این ویروس چندان بدبین نبودم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی مطرح کرد: از این جهت که این دنیا روزی برای ما خوب است و روزی سختی هایش را نشان می دهد، ما تصور می کردیم که مردم همیشه پای سخنان ما خواهند بود، اما خداوند در حال آزمون ما روحانیون است و این آزمون کم شدن رغبت مردم به ما است.

وی تاکید کرد: در ایامی که در دولت درس اخلاق می گفتم، در هر جلسه زیباترین روایت را به تناسب وضعیت آن روزها بیان می کردم، این دروس با هماهنگی آیت الله مصباح یزدی تدوین می شد که مجموع آن ها در شش جلد در حال ویرایش است.

استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: دو اصل باید موردتوجه طلاب روانشناس قرار گیرد، یکی بحث شناخت افراد و دیگر انگیزش افراد است، این دو کار را تکمیل می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: در دایره کاری ما طلاب، نفس، بسیار مهم بوده و ما باید بیشتر از هر کسی از نفس خود مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: من به این نتیجه رسیدم که آخر عمر خود عوامانه فکر کنم و توسل ها را بیشتر کنم، مرحوم آیت الله بهجت هم می گفتند که این توسل ها را دوبرابر کنید.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز کرد: هیچ دین دیگری این را ندارد، مرحوم حضرت آیت الله بهجت می فرمود، یقینی ترین چیز برای پیشرفت نماز شب و روضه است و این از مسلمات است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اظهار داشت: در ایام فتنه، وقتی رهبر انقلاب وقایع را جمع کردند، بند محضر حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم، ایشان گفتند، من تصور نمی کردم که ولی فقیه بتواند این همه تاثیرگذار باشد و همه این ها به دلیل اتصال رهبر معظم انقلاب به اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه ما طلبه ها باید به دنبال این باشیم که ببینیم وظیفه چیست و به آن عمل کنیم، بیان کرد: اینکه عده ای به روحانیون اعتماد ندارند و ما را صاحبان علوم قدیمی و بی کاربرد می دانند، من تصور می کنم که خداوند می خواهد یک روی دیگری از موضوع را به ما نشان دهد و شاید لازم است که در فقر و شرایط سخت بندگی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha