پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون حوزه علمیه مازندان

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که دنیای امروز که از مشکلات بسیاری رنج می برد در سایه مهدویت می تواند به آرامش و تعالی دست یابد، گفت: به طور حتم دوری از این اندیشه ناب جامعه بشری را در ورطه نابودی و انحراف قرار خواهد داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک ایام میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: منتظران حقیقی آن حضرت باید عمل به واجبات و ترک محرمات را همواره مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با تأکید براین که امروز نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار هستیم، افزود: با شناخت صحیح این مفهوم متعالی شاهد رشد و گسترش فرهنگ ناب مهدوی در جامعه دینی خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه مهدوی باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، خاطرنشان کرد: بر پایه این اندیشه ناب جامعه اسلامی از مشکلات و بحران های احتمالی به راحتی عبور خواهد کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام در طول تاریخ تلاش های بسیاری بای تضعیف فرهنگ مهدویت و انتظار انجام دادند، گفت: هوشیاری عالمان دین توطئه شوم دشمن برای خدشه دار کردن فرهنگ مهدویت را خنثی کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در مسیر گسترش و نهادینه سازی فرهنگ مهدویت سطحی نگری یک آسیب است، بیان داشت: حوزویان و دانشگاهیان باید بیش از پیش در جهت نشر و گسترش این فرهنگ ناب دینی تلاش علمی و تحقیقی داشته باشند.

وی با اشاره به این که راه مقابله با بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه بشری، تکیه کردن بر فرهنگ مهدویت است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که فاقد معنویت، عدالت و ارزش های الهی است بر خلاف مبانی مهدوی گام برداشته است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود برخی تفسیرهای اشتباه و انحرافی در مسأله انتظار و مهدویت انتقاد کرد و افزود: متأسفانه همین تفسیر های اشتباه عامل مهمی در  گسترش و نهادینه شدن فرهنگ مهدویت خواهد بود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که دشمنان هر چه در توان داشتند برای جلوگیری از گسترش ارزش های مهدوی در جوامع انجام دادند، گفت: در دنیای امروز رسالت مجامع علمی به ویژه حوزه های علمیه و دانشگاه ها در جهانی سازی فرهنگ مهدویت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که دنیای امروز که از مشکلات بسیاری رنج می برد در سایه مهدویت می تواند به آرامش و تعالی دست یابد، خاطرنشان کرد: به طور حتم دوری از این اندیشه ناب جامعه بشری را در ورطه نابودی و انحراف قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha