چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: دیدگاه شیعه درباره منجی آخرالزمان این است که منجی آخرالزمان، اولاً از نسل پیامبر اکرم(ص) است، ثانیاً از نسل امام حسین(ع) است و ثالثاً در حال حیات است.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به اینکه موضوع منجی در آخرالزمان یکی از موضوعات مهم و پردامنه در میان مباحث اعتقادی در بین ادیان و مذاهب است، گفت: در این بین دیدگاه قرآن و مکتب اهل بیت(ع) درباره منجی آخرالزمان بسیار زیبا و دقیق است.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: دیدگاه شیعه درباره منجی آخرالزمان این است که منجی آخرالزمانی، مهدی موعود، اولاً از نسل پیامبر اکرم(ص) است و ثانیاً از نسل امام حسین(ع) است و ثالثاً الآن به دنیا آمده و در قید حیات است.

وی ادامه داد: قرآن کریم در دهها آیه به این موضوع اشاره دارد از جمله در آیه ۵۵ سوره مبارکه نور می فرماید: «وَعَدَاللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا  یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ؛ خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، وعده داده است که حتماً آنان را در زمین جانشین[دیگران] کند، همان گونه که پیشینیان آنان را جانشین [دیگران] کرد، و قطعاً دینشان را که برای آنان پسندیده به سودشان استوار و محکم نماید، و یقیناً ترس و بیمشان را تبدیل به امنیت کند، [تا جایی که] فقط مرا بپرستند [و] هیچ چیزی را شریک من نگیرند. و آنان که پس از این نعمت های ویژه ناسپاسی ورزند [در حقیقت] فاسق اند».

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء که می فرماید: «وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ، و همانا ما پس از تورات در زبور نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به میراث می برند»، بیان کرد: در این آیه قرآن، از آینده‌ی تاریخ خبر می‌دهد که از آن صالحان است و پیشگوئی‌های قرآن قطعی است و در واقع این آیه، این پیام را به ما می دهد که سنّت الهی آن است که بندگان صالح، حاکم و وارث جهان باشند.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ، اوست که پیامبرش را با هدایت و دین حق فرستاد، تا آن را بر همه ادیان پیروز گرداند، هر چند مشرکان خوش نداشته باشند. که در آیات ۳۳ سوره توبه، ۲۸ سوره فتح و ۹ صف تکرار شده است، بیان کرد: این سه سوره قرآن اشاره به سیطره و غلبه کامل دین اسلام بر تمام ادیان و مکاتب دارد و این درباره بحث منجی آخرالزمان نیز صدق می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha