سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طلاب خواهر تویسرکان

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا و از دست دادن تعدادی از هموطنانمان بر اثر ابتلا به این ویروس، جمعی از طلاب خواهر به صورت جهادی برای انجام تغسیل و تکفین خواهرانی که فوت می‌کنند، اعلام آمادگی کردند.

خانم سمیه رشیدی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به برگزاری دومین جلسه آموزش عملی تغسیل و تکفین ویژه طلاب جهادی و کادر مدرسه، اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا و از فوت تعدادی از هموطنانمان بر اثر ابتلا به این ویروس، جمعی از طلاب خواهر مدرسه علمیه کوثر تویسرکان، به صورت جهادی برای انجام تغسیل و تکفین خواهرانی که فوت می‌کنند، اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در این جلسات که با حضور فعال طلاب خواهر برگزار می‌شود، مستمعین در طول دوره، با احکام شرعی و روش صحیح تجهیز و دفن اموات آشنا می‌شوند.

رشیدی به تشریح اهداف برگزاری این دوره پرداخت و گفت: طلاب حاضر، علاوه بر آموزش صحیح غسل، کفن و تدفین میت، و روش صحیح تیمم بدل از غسل میت، در شرایط خاص، آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه غسل و کفن شرعی متوفیان خانم، نگرانی‌هایی را برای مسئولان شهرستان ایجاد کرده بود، ابراز داشت: حضور داوطلبانه و جهادی طلاب خواهر در شرایط بحرانی امروز، از ادامه این نگرانی‌ها جلوگیری کرد و به آن خاتمه داد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه کوثر تویسرکان، در پایان تاکید کرد: تمامی موضوعات و مطالب مطرح شده در این دوره، بر اساس نظرات مراجع بزرگوار تقلید بیان می‌شود و در پایان هر جلسه نیز، ضمن بیان نکات بهداشتی و تاکید بر حفظ سلامتی داوطلبان، به سوالات موجود توسط یکی از مبلغان پاسخ داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha