جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح جدید مسلمانان ویندزور برای ایجاد مرکز اسلامی

حوزه/ جامعه مسلمانان شهر ویندزور در انتاریوی کانادا که شامل ۱۰۰ خانواده می شوند و هیچ مسجدی برای خودشان ندارند، طرح جدیدی برای ایجاد مرکز اسلامی به شورای شهری ارائه دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  ۵pillarsuk، تصمیم درباره تأیید مجوز برنامه ریزی برای مسجد جدید شهر ویندزور در انتاریوی کانادا تا چند هفته آینده صادر می شود.

جامعه کوچک مسلمان منطقه که شامل حدود ۱۰۰ خانواده است ، در حال حاضر هیچ مکان عبادت اختصاصی ندارد و نمازهای جمعه این جامعه در یک سالن اجتماعات اجاره ای برگزار می شود.

با این وجود برخی ساکنان محلی با ایجاد مسجد در این مکان مخالفت کرده و ابراز داشته اند مسجد با این منطقه سازگار نیست و مدعی هستند که راه اندازی یک مرکز اسلامی می تواند منجر به افزایش ترافیک شود.

 شورای شهری سلطنتی ویندزور و میدنهد قرار بود تصمیم فوری در این رابطه اتخاذ کنند که بحران ویروس کرونا منجر به تاخیر در کار شورا دشه است و اکنون به نظر می رسد زودتر از پایان این ماه تصمیم نهایی اتخاذ نخواهد شد.

 برنامه های تازه برای مسجد در ماه دسامبر ماه ها پس از رد اولیه طرح ساخت و ساز توسط شورا در مرحله اولیه ارائه شدند.

مسلمانان می گویند که هدف آن ها «ارائه خدمات مذهبی، اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و رفاهی برای همه» و «ایجاد برنامه ای جامع برای فراهم سازی الگوی مناسب برای شهروندان مسلمان» می باشد تا بتوانند تعهدات و وظایف اسلامی خود را برای به وجود آوردن گفتگوی سازنده با اجتماعات گسترده تر به انجام برسانند.

درخواست قبلی ، که در ماه آوریل سال گذشته میلادی ارائه شد ، پس از مطرح شدن نگرانی ها در مورد افزایش مردم و جابجایی وسایل نقلیه و حذف درختان به منظور ساخت پارکینگ جدید ، رد شد. برنامه جدید هیچ جای پارکینگ اضافی ندارد بلکه شامل قفسه های دوچرخه با هدف ترغیب نمازگزاران به دوچرخه سواری و رفت و آمد به مرکز با این وسیله به جای اتومبیل می باشد. در حالی که این طرح برای محیط زیست سازنده می باشد برخی ساکنان هنوز شاکی هستند.

 در واکنش به این اعتراضات ، محمد آریف از انجمن مسلمانان ویندزور طوماری با ۱۰۸ امضاء از ساکنان محلی که از مسجد پیشنهادی حمایت می کردند ، ارسال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha