جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسلمانان مریلند، الگوی حج را برای آموزش کودکان شبیه سازی کردند

حوزه/مسلمانان در مریلند که امسال به دلیل بحران کرونا از مراسم حج محروم مانده‌اند، در ایده‌ای ابتکاری یک ایستگاه نذری مشابه فضای حج و خانه کعبه راه اندازی کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ،  جمعی از مسلمانان در ایالت مریلند آمریکا که امسال به دلیل بحران کرونا از مراسم حج محروم مانده‌اند، در ایده‌ای ابتکاری یک ایستگاه نذری مشابه فضای حج و خانه کعبه راه اندازی کرده‌اند تا در عین حال که به کودکان درباره حج آموزش می‌دهند، فضای همبستگی را ایجاد کنند.

مونا الداده ساکن مسلمان مریلند این مدل مینی حج را به منظور ایجاد همبستگی در جامعه و به روشی امن طراحی کرده است.

این ایستگاه نذری نمادهای مناسک حج را دارا بود و صدای طواف در آن به گوش می‌رسید و مسلمانان با اتومبیل‌هایشان از توقف‌گاهی مشابه مسیر آب زمزم عبور کرده و چادرهایی نیز مشابه چادرهای منا برپا شده‌اند.

 بازدیدکنندگان بطری‌های پلاستیکی آب معدنی را به نماد آب زمزم دریافت کرده و به ستون آجری شکل ساخته شده از جعبه‌های مقوایی سنگ پرتاب می‌کنند  و مواردی مانند نژادپرستی، تعصب، حسادت، و صفات غلط را به این شیوه سنگسار خواهند کرد.

الداده قرار بود امسال به زیارت حج برود تا اینکه بحران کرونا عربستان سعودی را وادار کرد که حج را برای زائران بین المللی لغو کند.  وی گفت: ما در این فکر بودیم که چگونه چیزی را ایجاد کنیم که هنوز هم معنادار باشد و به شکلی امن و با رعایت بهداشت جامعه را گردهم جمع کنیم.

والدین مسلمان این رویداد را راهی عالی برای سرگرمی فرزندان خود و در ضمن آموزش دادن آیین‌های حج به آن ها می دانند.

فیصل خان، ۴۱ ساله، گفت: مطمئناً وقتی در اتومبیل هستیم ، جدا از تعداد زیادی از مردم، احساس امنیت بیشتری می‌کنیم.

فاطمه آسی، ۳۸ ساله، احساسات مشابهی با او به اشتراک گذاشت و گفت که رانندگی با سه دخترش در این ایستگاه عالی بوده است.

وی گفت: واقعاً احساس می کردم که هر مرحله را پشت سر گذاشته ام و آن را به نوعی تجربه کردم.

لازم به ذکر است با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مسلمانان در مناطق مختلف از جمله ایالات متحده که مساجدشان تعطیل شده‌است، با شیوه‌های جدید سعی در ایجاد فضای مذهبی برای خود و خانواده‌هایشان داشته اند.

این اولین بار نیست که مسلمانان در سراسر جهان الگوی حج ​​برای فرزندان خود ایجاد می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha