جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: مفهوم انتظار در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود و همه اقشار جامعه وظیفه دارند برای احیا این فرهنگ ناب تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به نیمه شعبان و ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: مهدویت یکی از مهمترین مقولات بشری به ویژه در عصر حاضر است اما با چالش‌هایی هم مواجه است که از آن جمله می‌توان به خرافات و تعیین وقت و زمان ظهور اشاره کرد.

وی افزود: این مسائل به مهدویت واقعی لطمه وارد می‌کنند به همین دلیل علما و مراجع تقلید در طول تاریخ و به عنوان سنگربانان مکتب اهل بیت(ع)، همواره هوشیار بوده‌اند و با تدبیر و عملکرد مناسب، درصدد محافظت از فرهنگ مهدویت برای گرفتار نشدن در انحرافات شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم باب یان اینکه فرهنگ انتظار جوهره و پشتوانه حرکت شیعه در طول تاریخ بوده است خاطرنشان کرد: دشمنان به همین دلیل برای ضربه و شکست شیعیان بر این موضوع تمرکز کرده و سعی بر ایجاد آسیب و انحراف در فرهنگ مهدویت و انتظار دارند بنابراین وظیفه داریم در این زمینه با توجه به توصیه‌های بزرگان دینی به وظیفه خود عمل کنیم .

وی ادامه داد: امید به وجود منجی و انتظار ظهور حضرت مهدی(ع) برای ایستادگی مقابل ظالمان و ستمکاران ایجاد انگیزه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که صالحان را حاکمان آینده زمین معرفی می‌کند گفت: با ظهور حضرت ولی عصر(عج)، جهان پر از عدل و داد می‌شود و حق به حقدار خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به مسئله انتظار پرداخت و افزود: انتظار فرج برای شیعیان اهمیت بسیاری دارد و در روایات متعدد ثواب عظیمی برای منتظران واقعی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: امروز این انتظار در جامعه باید به یک فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود و همه اقشار جامعه وظیفه دارند برای احیا این فرهنگ ناب تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha