شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوزه/ آیت الله عیسی قاسم در بیانیه ای هشدار داد که ویروس کرونا خطری جدی‌ است که جان هزاران زندانی سیاسی را تهدید می‌کند و مجددا خواستار ابتکار عمل برای آزادی این زندانیان شدند. ایشان تاکید کردند جای هیچ‌گونه بهانه ای برای این اقدام باقی نمانده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی شیوع وسیع و ناگهانی بیماری کرونا در میان قشر کارگر خارجی در بحرین نگرانی ها در خصوص ابتلای زندانیان سیاسی به این بیماری اوج گرفته است. این نگرانی ها بر این اساسند که تقریبا تمامی نیروهای پلیس و کارگران زندانها را افراد خارجی (غیر بحرینی) تشکیل می دهند؛ و این افراد غالبا در اتاقها و ساختمانهای مشترک و پر ازدحامی در کنار یکدیگر زندگی می نمایند که خود عامل اصلی شیوع و انتشار کرونا بین افراد است و ویروس قطعا می تواند طی آمد و شد این افراد به زندان ها منتقل شود.

علاوه بر این طبق گفته های مسئولان بحرین و سازمانهای حقوقی تعداد زندانیانی که در زندانهای بحرین بسر می برند ما فوق ظرفیت آنهایند، درنتیجه اصول پیشگیری از ابتلا به کرونا در زندانها قابل انجام نیستند.

آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین در بیانیه ای این رخداد را هشداری واضح نسبت به خطر جدی‌ای که جان هزاران زندانی سیاسی را تهدید می‌کند خوانده و مجددا خواستار ابتکار عمل برای آزادی این زندانیان شدند. ایشان تاکید کردند جای هیچ‌گونه بهانه ای برای این اقدام باقی نمانده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اکنون هشدار داده شد...

پس از دریافت هشدار، دیگر عذری پذیرفته نیست.

در پی شیوع بیماری کرونا در میان کارگران (خارجی)، که هشداری واضح نسبت به شیوع آن در میان زندانیان (سیاسی) است، دیگر جای هیچگونه بهانه و عذری (برای آزادی زندانیان سیاسی) باقی نمانده است. پشیمانی فردا سودی نخواهد داشت. آنچه امروز می تواند برطرف و اصلاح شود، فردا ممکن است امکان انجامش نباشد.

جان و حیات و عزت ارزنده ترین امور دنیوی در نزد مردم هستند، و اکنون جان زندانیان (سیاسی) - که هزاران نفرند - در معرض تهدید جدی قرار دارد. بر این اساس هیچ عاقلی برای توصیه به ابتکار عمل مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی تردید نمی کند.

همچنین مسؤولیتی که دولت در برابر خداوند عز وجل، جامعه و وجدان انسانی بر عهده دارد، به آن اجازه سستی در این امر را نمی دهد.

هرگونه ابتکار عملی در این زمینه که ‌به سرعت انجام پذیرد نشانه عقل، خرد و درستکاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha