پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زکیه بربوری

حوزه/ با توجه به پیامدهای ناگوار ابتلا به ویروس کرونا، مردم بحرین از این رژیم می خواهند بدون فوت وقت، باقی مانده زندانیان از جمله زکیه بربوری را از زندان آزاد کند تا از وقوع فاجعه انسانی جلوگیری شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه هنگامی که مردم بحرین در فوریه ۲۰۱۱ انقلاب خود را علیه ظلم و بی عدالتی آل خلیفه آغاز کردند رژیم بحرین به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم پرداخت و عده زیادی از انقلابیون و رهبران آنها را بازداشت و شکنجه و اعدام و ترور کرد فقط به این خاطر که از حق آزادی بیان و برگزاری تجمع استفاده کرده بودند و در این میان فقط مردان نبودند که به علیه ظلم و ستم و بی عدالتی آل خلیفه حرف می زدند و اعتراض داشتند، بلکه بانوان نیز نقشی تعیین کننده در این جنبش داشتند که این بانوان نیز در این راه با شکنجه و زندان و تعرض جنسی و کتک و شوک الکتریکی و اجبار به کشف حجاب روبرو شدند.

در همین راستا تابعیت بحرینی خانم زکیه بربوری لغو و در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۹ به پنج سال زندان محکوم شد به این اتهام که رژیم بحرین گمان می کند این بانوی بحرینی موارد مورد نیاز برای کمربندهای انفجاری را منتقل کرده است و برای این کار در عراق آموزش دیده است و تنها دلیل آنها برای این ادعا، اعتراف هایی است که تحت شکنجه از این بانوی انقلابی به دست آمده است.

زکیه بربوری یک مهندس است که مانند هزاران جوان بحرینی به خاطر تبعیض از کار بیکار شد. او که سرپرست فرزندان خواهرش نیز هست، در صبحگاه ۱۷ می ۲۰۱۸ با یورش نیروهای امنیتی به منزلش در روستای نویدرات بازداشت شد و در زندان انفرادی محبوس شد و تا کنون در زندان به سر می برد.

به تازگی با شدت یافتن خطر ابتلا به ویروس کرونا در بحرین به ویژه در زندان های این کشور، پویش درخواست آزادی زندانیان بحرین در فضای مجازی به راه افتاد، زیرا مردم از عدم رعایت دستورات و شرایط بهداشتی در زندان ها نگران هستند و با توجه به پیامدهای ناگوار ابتلا به ویروس کرونا اکنون مردم بحرین از این رژیم می خواهند بدون فوت وقت، باقی مانده زندانیان از جمله زکیه بربوری را از زندان آزاد کند تا از وقوع فاجعه انسانی در این زندان ها جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha