شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زندان بحرین

حوزه/ رژیم آل خلیفه با ورود ویروس کرونا به کشور بحرین زندانیان سیاسی را در زندان‌ها نگه داشت و بر ابقای آنان در زندان اصرار ورزید تا ویروس کرونا به آنان برسد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بسیاری از کشور ها به خاطر شیوع ویروس کرونا محدودیت زندانیان را کم کردند، امّا برخی کشور ها از اینکه زندانیان خود را از ابتلای به بیماری کرونا دور سازند، امتناع ورزید و برخی دیگر بدترین رفتار را با زندانیان داشته اند. این زندانیان مرتکب خلاف قابل ذکری نشده اند، تمامی گناهان آنها این است که به صورت مسالمت آمیز با نظام حکومتی مخالفت کردند. این اتهام در نظامی های قدیمی از جنایت قتل و مواد مخدر بالاتر است و حتی از کفر و ارتداد بدتر قلمداد می شود.

رژیم آل خلیفه با ورود ویروس کرونا به کشور بحرین زندانیان سیاسی را در زندان ها نگه داشت و بر ابقای آنان در زندان اصرار ورزید تا ویروس کرونا به میان آنان برسد. همین مسئله باعث شد که فعالان از ۲۲ شهر جهان کمپین بزرگ در شبکه های اجتماعی برای  آزادی زندانیان سیاسی بحرین راه بیاندازند. این کمپین شعار "زندانیان بحرین را آزاد کنید" را به خود گرفت.

این کمپین همزمان با افزایش نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا و رسیدن آن به زندان های رژیم آل خلیفه و بی توجهی مقامات این رژیم به این مسئله تشکیل شد.

محکومیت های حقوقی

سازمان عفو بین الملل با مشارکت نوزده سازمان حقوقی و مرتبط با حقوق بشر از مقامات رژیم آل خلیفه آزادی فوری فعالان مسالمت آمیز را در اوج شیوع ویروس کرونا خواستار شدند و تأکید کردند: زندان های رژیم آل خلیفه از ساده ترین امکانات مراقبتی و پزشکی بی بهره است.

فعالان بحرینی تأکید کردند: اکثریت بازداشتی های زندان آل خلیفه که تعداد آنها به بیش از چهار هزار نفر می رسد و در میان آنها افراد سالخورده هم وجود دارد، از بیماری های مزمن رنج می برند و شرایط بهداشتی بسیار سختی دارند، لذا این مسئله باعث افزایش احتمال ابتلای آنان به ویروس کرونا می شود.

این فعالان افزودند: مقامات رژیم آل خلیفه در روند آزاد سازی زندانیان، رهبران انقلابی بحرین و فعالان حقوق بشر و آزادی بیان را محروم کرده است.

بعد از اینکه به خاطر شیوع این ویروس، خطر مرگ زندانیان افزایش یافت، "سازمان آمریکایی ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" کلیپ هایی از فعالان حقوقی منتشر کرده که شعار آزادی زندانیان بحرینی را سر می‌دهند و خواستار آزادی زندانیان کشور های فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند، بلژیکف سوئیس، هلند، پرتغال، دانمارک، آذربایجان، سوئد و نروژ شدند.

اعدام بدون حکم

صدها نفر از زندانیان گرفتار شده در زندان های رژیم آل خلیفه که در محیط شلوغی به سر می برند، نه تنها زیر شلاّق جلادان این رژیم قرار دارند، بلکه با خطر ویروس کرونا که در حال نفوذ به زندان هاست، دست و پنجه نرم می‌کنند و مقامات آل خلیفه تصمیم گرفته که زندانیان آزادی بیان و عقیده و خواستار حقوق بشر در زندان باقی بمانند.

همزمان با تصمیم نگه داشتن زندانیان سیاسی در بازداشتگاه ها، مقامات آل خلیفه تصمیم به آزادی زندانیانی جنائی از جمله دزدها، قاتلان و قاچاقچیان مواد مخدر گرفته است. این مسئله نشان می دهد که این تصمیم عبارت از یک عملیات انتقام جویانه است که با هدف حذف زندانیان بدون صدور حکم زندان انجام می گیرد.

مقامات آل خلیفه شیوع ویروس کرونا را یک راه نجات بخش در برابر رسوایی صدور حکم اعدام علیه فعالان یافته است و اکنون با هدف رسیدن ویروس کرونا به زندانیان، سطح مراقبت پزشکی که اصلا وجود نداشته را کاهش می دهد و  در این صورت مرگ آنان قضا و قدر خواهد بود و این مسئله آل خلیفه را از رسوایی بین المللی رهایی می بخشد.

قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور بحرین، رژیم آل خلیفه در خصوص مسئله بهداشت زندانیان تعامل خوبی نداشت و زندان ها از نظافت و مراقبت بهداشتی ضعیف بودند، به گونه ای که زندانیان از کمترین مراقب پزشکی بی بهره بودند و این رژیم با مصادره دارو ها مانع درمان زندانیان به ویژه افرادی که از بیماری های مزمن رنج می بردند، می شد.

رژیم آل خلیفه که از سوی آمریکا و رژیم آل سعود حمایت می شود، دیگر به مطالبات بین المللی در خصوص کاهش رنج های زندانیان  هیچ اهمیتی نمی دهد و با آنان به عنوان یک فرد بحرینی یا بازداشتی سیاسی برخورد نمی‌کند، بلکه از این زندانیان کینه شخصی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    یک خبر بدون منبع!!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    خداوندا عزیزان مان در بحرین نصرت تام مرحمت فرما
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    بحرین را براحتی دادند رفت به اسم شوهر دادن ! آه مردم مظلوم بحرین آخرت بانیان این ظلم را سیاه و آتشین کرده و می کند .
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    الحَمدُلِلِّهِ‌ قاصِم‌ الجَبِّارينَ‌، مُبِيرُ الظّالِميِنَ‌، مُدرِكُ‌ الهارِبِينَ‌، نَكالِ‌ الظّالِمِينَ‌، صَريخِ‌ المُستَصرِخِينَ‌، مَوضِعُ‌ حَاجاتِ‌ الطّالِبِينَ‌، مُعتَمِدِ المُؤمِنِينَ.» (سپاس‌ خدايي‌ را كه‌ شكنندۀ شكوه‌ ستمگران‌ است و نابودكنندۀ ظالمان. خدايي‌ كه‌ كسي‌ نمي‌تواند از سلطه‌اش بگريزد. فريادرس فريادخوانان، برآورندۀ نياز نيازمندان‌ و تكيه‌گاه‌ مؤ‌منان‌ است)