جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زندان اسرائیل

حوزه/ در سایه افزایش ابتلای عمومی به ویروس کرونا، نگرانی ها در خصوص شیوع این ویروس در میان اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر افزایش یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در سایه افزایش ابتلای عمومی به ویروس کرونا، نگرانی ها در خصوص شیوع این ویروس در میان اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر افزایش یافت.

همچنین نیروهای رژیم اسرائیل به بازداشت روزانه مردم فلسطین ادامه می دهد به گونه ای که تعداد آنان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به حدود ۹۰۰ نفر رسیده که در میان آن بیماران، مجروحان، کودکان و زنان هستند.

در همین راستا باشگاه اسیر فلسطینی از بی توجهی رژیم صهیونیستی به مطالبات داخلی و بین المللی در آزادی اسرا به ویژه بیماران، زنان و کودکان ابراز نگرانی کرد.

باشگاه اسیر اشاره کرد: اقدامات اداره زندان های اشغالگران در رابطه با ویروس کرونا فقط به سیاست جلوگیری محدود شده و به ابزاری برای مجازات و محرومیت تبدیل شده و در انزوای بیشتر اسرایی که با نگهبانان زندان و ویروس مواجه هستند نقش داشته است، بدون اینکه موجب کاهش رنج های آنان شود.

باشگاه اسیر بار دیگر از سازمان های جهانی به ویژه صلیب سرخ خواسته به صورت فعال به نیاز های زندانیان در شرایط کنونی پاسخگو باشد و  اطمینان خاطر زندانیان و خانواده های آنان را تحقق بخشد و برای ایجاد یک کمیته پزشکی بین المللی و بی طرف برای معاینه اسرا و اطمینان از سلامت آنان فشار بیاورد.

شایان ذکر است که نزدیک به ۴۶۰۰ اسیر فلسطینی در شرایط بسیار سخت بهداشتی در زندان های رژیم اسرائیل به سر می برند.

وزارت بهداشت فلسطین از ابتلای ۹۷ مورد جدید به ویروس کرونا در استان های کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی تاکنون به ۲۳۴۵ نفر رسیده است و ۶۲۱ نفر بهبود یافته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha