پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وکیل بحرینی به جرم شکایت از رژیم آل خلیفه در رابطه با قطر دستگیر شد

حوزه/ معاون دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین گفت: در شرایط کنونی مشاهده می کنیم که موسسات وابسته به آل خلیفه با تصمیمات ظالمانه خود خانواده زندانیان را از خدمات عمومی محروم کرده و یا سلب تابعیت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در حالی که بحرین با بحران های متعددی از جمله شیوع ویروس کرونا در این کشور و احتمال شیوع آن در زندان های بحرین روبرو است؛ برخی از موسسات و سازمان های وابسته به رژیم آل خلیفه هم سو با این رژیم قوانینی همچون سلب تابعیت بحرینی های معارض حکومت و محرومیت خانواده های زندانیان بحرینی را تصویب می کنند.  

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ عبدالله الصالح از معارضان سرشناس بحرینی و معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین به گفت و گو پرداخته است.

شیخ الصالح  با اشاره به عدم موفقیت و یا شکست رژیم آل خلیفه در مقابله با ویروس کرونا در بحرین گفت: البته در این زمینه موضوع شکست یا عدم شکست مطرح  نیست، بلکه موضوع عدم اراده جدی برای مبارزه با این ویروس مطرح است؛ چرا که تمام امکانات فراهم است، اما اراده ای برای استفاده از این امکانات وجود ندارد. بنابراین در این خصوص عدم جدیت و نبود اراده برای موفقیت در مبارزه با ویروس کرونا در بحرین وجود دارد و الا همه چیز آماده است.

اراده جدی برای مقابله با کرونا در بحرین وجود ندارد

وی با ابیان اینکه بحرین کشور کوچکی است، ادامه داد: برای حل هر مشکلی اراده جدی نیاز داریم و  نیازی به معجزه نیست و این ویژگی است که آل خلیفه ندارد. در واقع  آنچه از موفقیتها در مبارزه با ویروس کرونا در بحرین مشاهده می شود به تلاش خالصانه و مخلصانه بخش های مختلف مردمی و در راس آنها کادر پزشکی با تمام بخش هایش مربوط است. آنها تلاش های گسترده ای را برای جلوگیری از کاستی های حکومت انجام می دهند.

ویروس کرونا پایه های رژیم آل خلیفه را می لرزاند

معاون دبیر کل جمعیت العمل الاسلامی بحرین با اشاره به دو بحران شیوع ویروس کرونا و پایین آمدن قیمت نفت درجهان گفت: بحرین مانند کشورهای دیگر که با خطر شیوع ویروس کرونا و بحران پایین آمدن قیمت نفت مواجه اند ، روبرو است.علاوه بر این که تولید نفت در بحرین زیاد نیست بلکه بسیار بسیار محدود و ناچیز است. به نظر من بحران ویروس کرونا تاثیر زیادی در بحرین خواهد گذاشت و لرزه های قدرتمندی ایجاد می کند و ممکن است حتی در ساختار و  ترکیب حکومت هم تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: جهان امروز با بحران  بزرگ و همه گیری روبرو است و خطری که جان همه مردم را در تمام کشورها تهدید می کند بدون آنکه تفاوتی از حیث ثروت مند بودن  و فقیربودن و یا  کشورهای صنعتی و پیشرفته و کشورهای جهان سوم و حتی کشورهای پایین تر از جهان سوم وجود داشته باشد. همه کشورها  با این بحران روبرو هستند از این رو درخواست ها و دعوت نامه از سوی تمامی عقلا از جمله دبیر کل سازمان ملل متحد در راستای ضرورت آزادی تمامی زندانیان به خاطر حفظ سلامتی آنها و برای حفاظت از جان آنها مطرح شده است.

تقاضای معارضان و شیخ عیسی قاسم برای آزادی فوری زندانیان

الصالح خاطر نشان کرد: هیچ مقام و مسوولی اجازه ندارد  که این امر را دست کم بگیرد، یا در آزادی فوری زندانیان تاخیر ایجاد کند و گروه های مخالف حکومت و تمامی احزاب خواهان آزادی فوری زندانیان در بحرین هستند و اقدام به تشکیل کمپینی با هشتگ "زندانیان بحرین را آزاد کنید" نمودند که جناب آیت الله شیخ عیسی قاسم از جمله آنها است.

مجوز موسسات وابسته به آل خلیفه برای سلب تابعیت بحرینی ها

 روحانی بحرینی با اشاره به تصمیم شورای بحرین مبنی بر سلب تابعیت بحرینی ها با تصمیم هیئت وزیران گفت:  همه سازمان ها و موسسات آل خلیفه بازوی این حکومت ظالم و مستبد هستند این موسسات چیزی جز ابزار قابل استفاده برای اجرای سیاست های سرکوبگرایانه و اجرای قوانین و تصمیمات حاکم ظالم بحرین نیستند، بنابراین جای تعجب و شگفتی از اتخاذ چنین تصمیماتی وجود ندارد.

محرومیت خانواده های زندانیان بحرینی از خدمات عمومی

روحانی بحرینی تصریح کرد: بنابراین مشاهده می کنیم که این موسسات تصمیمات ظالمانه ای می گیرند که از حکومت آل خلیفه در تحقیر و جنایت کارانه بودن پیشی می گیرند مثل درخواست محرومیت خانواده زندانیان از خدمات عمومی که حق آنها است. چرا که فرزند زندانی پیش خانواده اش زندگی می کند و صرف بازداشت، خانواده از حقوق شهروندی محروم می شود.بنابراین چنین تصمیماتی تعجب ندارد. خلاصه آنکه این حکومت باید به نظامی تبدیل شود که ملت بحرین آن را با اراده اش و با تمام اعتقادات و آرمان هایش انتخاب کند تا جایگزین حکومت آل خلیفه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha