جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرینی

حوزه/ در شرایط خطر شیوع ویروس کرونا در زندان های آل خلیفه جمعی از فعالان، معارضین، علما و شخصیت های حقوقی و خانواده های زندان های سیاسی بحرینی خواهان آزادی فوری زندانیان بحرینی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، صفحه اینستاگرام جمعیت الوفاق بحرین همزمان با خطر شیوع ویروس کرونا در جهان و به طبع آن در بحرین و زندان های این کشور ویدیوهایی از شخصیت ها ،فعالان سیاسی ، حقوقی و خانواده های زندان بحرین را با مخاطبان به اشتراک می گذارد و از آزادگان جهان می خواهد تا در "پویش  یا کمپین آزادی فوری زندانیان بحرین" شرکت کنند.  

در همین راستا، شیخ عبد الله الدقاق روحانی بحرینی و نماینده شیخ عیسی قاسم  در ایران ضمن دعوت از آزادگان جهان برای  پیوستن به پویش آزادی زندانیان بحرین در پیامی ویدیوئی گفت: خواهان آزادی زندانیان در بحرین هستیم وطن امانتی است که همگی باید به آن اهتمام داشته باشند. زندانیان در معرض خطر ویروس کرونا هستند و ویروس کرونا ظالم و مظلوم نمی شناسد و همگی در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

وی ادامه داد: همگی باید برای آزادی فوری زندانیان اقدام کنند و از این رو از حکومت آل خلیفه می خواهیم که زندانیان را فورا آزاد کند قبل از اینکه خطر آن فراگیر شود.

مرکز حقوق بشر بحرین نیز در پیام ویدیوئی یکی از اعضای این مرکز اعلام کرد: بعد از درخواست تمامی مراکز و سازمان های بین المللی در سراسر جهان برای آزادی زندانیان و درخواست کمیساریای حقوق بشر "میشل باشله" برای آزادی زندانیان در جهان ما نیز در مرکز حقوق بشر بحرین خواهان آزادی فوری زندانیان قبل از بوجود آمدن فاجعه انسانی شیوع این بیماری در زندان های بحرین هستیم.

وی ادامه داد:  از کسانی که با اجرای اقدامات پزشکی در زندان ها از شیوع ویروس کرونا تلاش کردند تشکر می کنیم اما  برای تکمیل این تلاش ها لازم است برای آزادی زندانیان بویژه افرادی که کم سن و سال و کودک یا نوجوان هستند و یا بزرگسال و میانسال‌اند که بیشتر در معرض خطرند و همچنین زندانیان  آزادی بیان و عقیده بودند خصوصا  آقای "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اقدام شود و ما نیز  خواهان آزادی فوری آنها هستیم.

مادر یکی از زندانیان سیاسی در بحرین نیز در پیامی ویدیوئی گفت: من مادر زندانی علی احمد هارون هستم.به دنبال شیوع این ویروس در زندان ها نگران هستم به خصوص اینکه با پسرم ارتباطی و یا تماس تلفنی چند دقیقه ای هم ندارم و چند ماه هست که از او بی اطلاعم و خبری از سلامتی او ندارم. من نگران تمام جوان ها هستم و نه فقط جوان خودم و می خواهم که همه آزاد شوند چرا که از شیوع این ویروس خطرناک واقعا می ترسم.

یکی دیگر از فعالین بحرینی در صفحه اینستاگرام جمعیت الوفاق اعلام کرد: در سایه شیوع سریع ویروس کرونا در زندان ها و بازداشت گاه های بحرین، تاکید دائم و مستمری بر ضرورت آزادی زندانیان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین اعلام همبستگی تمامی آزادگان جهان و فعالان حقوقی و اجتماعی و سازمان ها و نهادهای بین المللی  با ما  بحرینی ها و تمامی زندانیان بحرینی برای در خواست آزادی فوری زندانیان ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha