سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مواسات مؤمنانه، یعنی اغنیا حقوق شرعی مستمندان را بپردازند و تبیین این مسئله برای مردم به عهده مبلغان دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی،  امروز در نشست مدیران و سرپرستان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، با اشاره به حدیث «ان الله عز وجل للفقراء فی اموال الاغنیاء ما یکفیهم‏»، اظهار داشت: بر اساس تفکر دینی، نیازمندان در اموال ثروتمندان دارای حق هستند، بنابراین به هر میزانی که حق فقیران در شرع ثابت‌شده است، به همان میزان پرداخت این حق بر ثروتمندان واجب می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در روز میلاد امام زمان (عج)، افزود: با توجه به گستردگی و عمق فقر در جوامع مسلمان، ضرورت طرح دقیق و علمی این پدیده در همه حوزه‌‏ها لازم دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طبق بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در نیمه شعبان، «جامعه‌ی مهدوی، جامعه‌ی قسط، عدل، عزّت، علم و جامعه‌ی مواسات است»، لذا اگر در جامعه اسلامی این موارد رعایت شود و تعالیم دینی اسلام به‌درستی اجرا شود، همه انسان‌ها به تعالی دنیوی و اخروی می‌رسند.

وی تصریح کرد: وظیفه مبلغان دینی این است که جان کلام رهبری را به‌خوبی بگیرند و آن را برای مردم تبیین کنند.

حجت اسلام خادمی در پایان با اشاره به حرکت‌های بسیار خوب مردم استان که در راستای جمع‌آوری کمک‌های خیرین برای توزیع بین مستضعفان و نیازمندان در طول ایام اخیر رخ داد، تأکید کرد: هدایت‌های خیرخواهانه مبلغان دینی و اقدامات جهادی هیئات مذهبی در راستای دستگیری از نیازمندان در ایامی که خطر ابتلا به بیماری کرونا مردم را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است، قابل‌تحسین است؛ اما باید این‌گونه حرکات جهادی در ماه مبارک رمضان هم باید ادامه داشته باشد تا به نیازمندان جامعه آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha