چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران کلمه طیبه و مصداق بارز «جُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ» است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، صبح امروز به مناسبت ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با فرماندهان ارشد یگان های تابعه ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بیرجند، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران کلمه طیبه و مصداق بارز «جُنُودُ بِإِذْنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعِیَّةِ» است.

وی افزود: شخصیت هایی در نیروهای مسلح و به ویژه در ارتش جمهوری اسلامی وجود دارند که حالت الگو دارند، لذا نام مقدس شهید سپهبد قرنی، شهید سپهبد صیاد شیرازی و سردار سرافراز و سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و امثال اینها مایه ی افتخار هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ و امروز ارتش های قدرتمند، مجهز و مسلحی بوده و هستند، اما جز مزدوری برای امیال افراد خاص و سرکوب مردم، کار دیگری انجام نمی دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در ارتش جمهوری اسلامی ایران بحث جندالله و غلبه بر باطل، نفس و طاغوت، و خدمت به مردم و بندگان خدا مطرح می باشد، که تمامش عبادت است.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) فرموده اند که حکومت بر مردم افتخار نیست، گفت: امروز مشاهده می کنید که در دنیا کسانی بر ملت ها حکومت می کنند، که مایه ننگ بشر هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: در هر زمان و مکانی که برای مردم مشکلی پیش می آید، حال می خواهد سیل، زلزله و حوادث دیگر و امروز ویروس کرونا باشد، اولین نیروهایی که حضور پیدا می کنند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هستند و این یک کار الهی و انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: آن کلمه ای که در بیان امیرالمومنین حضرت علی(ع) آمده است(حصون الرعیه) یعنی همین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و این برای ما مایه ی افتخار است.

وی اضافه کرد: ثبات قدمی که ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیش از ۴۰ سال بر آن استوار بوده است، مصداق بارز " الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا " است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی از آن روزی که با نماینده به حق حضرت ولی عصر(عج)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیعت کردند تا به امروز بر سر حرفشان ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز جوانان عزیز ما همچون ۴۸ هزار شهیدی که ارتش جمهوری اسلامی در راه خدا تقدیم این انقلاب کرده است، در کنار نیروهای مسلح هستند و پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

وی بیان داشت: اینکه رژه نظامی ۲۹ فروردین، به رژه ای در جهت تحکیم سلامت جامعه تبدیل می شود، بسیار قابل ارزش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: امیدواریم که در گام دوم انقلاب بسیاری از مسائل پشت سر گذاشته شود و جهان تغییر پیدا کند و مردمی که در زیر سلطه‌های خودپرست‌ها و مال‌پرست‌ها در حال جان کندن هستند، آزاد شوند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha