جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مریم دل افکار

حوزه/معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: پژوهشگران آثار خود را با هدف کمک به رفع مشکلات روانی و کاهش تبعات آن در جامعه در پنج شاخه روان شناسی، فقه، خانواده، حقوق، اخلاق و کلام تا پایان اردیبهشت ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم دل افکار  از تشکیل کارگروه های پژوهشی جهت آسیب شناسی و راهکارهای عملی به منظور مدیریت بحران ویروس کرونا خبر داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: در تاریخ تشیع به ویژه در کشور ایران صحنه های ایثار و گذشت در شرایط بحرانی و سخت که با استمداد الهی میسر شده کم نیست، تا آنجا که حیرت ابرقدرتهای پوشالی جهان را برانگیخته است، از این رو همه افراد همواره در معرض آماج حملات اوهام و شیاطین انسی و نفسی اند.

وی با تصریح بر اینکه در بحران جنگ میکروبیولوژیکی ویروس کرونا مجموعه ای از عوامل از جمله ویروس هراسی بر تشدید تشنجات روانی و در نتیجه خلق بحران های جدیدی نظیر وسواس می افزاید، اضافه کرد: عدم اطلاع برخی خانواده ها از نحوه صحیح تعاملات اعضای خانواده در ایام قرنطینه و یا عدم آموزش صحیح کودکان تبدیل به یک بحران جدی برای خانواده ها شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس در ادامه بیان داشت: با هدف کمک به رفع مشکلات روانی و کاهش تبعات آن در جامعه در پنج شاخه روان شناسی، فقه، خانواده، حقوق، اخلاق و کلام از همه پژوهشگران علاقمند دعوت می شود تا آثار پژوهشی خود را در موضوعاتی مانند دلایل افزایش وسواس در بحران کرونا، نقش دین در مدیریت بحران کرونا، ویژگی تعاملات سازنده میان اعضای یک خانواده قرآنی، حقوق متقابل و فقه خانواده طبق آیات و روایات و نیز موضوعات و شبهات کلامی دین نجات بخش یا علم حیات بخش، دلایل اثرگذاری تهاجم فرهنگی بر برخی غافلان و افزایش مصرف الکل و غیره مقالات خود را تا پایان اردیبهشت ارائه دهند.

دل افکار بیان کرد: آیه 214 سوره بقره بر پررنگی دیدگاه اصالت معنویت تشیع که در پرتو توجه عمیق به دو ساحت جسم و روح در آموزه‌های الهی رقم می‌خورد مدیریت بحران را درسخت‌ترین شرایط به زیباترین شکل خلق می کند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی حتمی در این عرصه آزمون با مومنان است و از مردم فهیم مومن تقاضا داریم تا با توجه به پیامدهای وسواس از جمله گناه اسراف در مصرف آب نهایت دقت را داشته باشند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha