شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مواسات کمک مومنانه

حوزه/ در پی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انجام رزمایش مواسات جهت کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان، قرارگاه مواسات کمک مومنانه در شهر چغادک تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، در پی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر انجام رزمایش مواسات جهت کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان و بر اساس تشکیل این قرارگاه در مرکز استان، در شهر چغادک نیز قرارگاه رزمایش مواسات و کمک مومنانه با حضور امام جمعه، جمعی از خیرین، فرماندهان بسیج برادران و خواهران و مراکز نیکوکاری راه اندازی شد.

حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در نشست تشکیل قرارگاه مواسات شهر چغادک، واژه مواسات را به معنی همدلی و همیاری عنوان کرد و اظهار داشت: این کلمه هم ردیف کلمه انفاق است و رزمایش آن قرار است در سطح کشور صورت گیرد.

امام جمعه چغادک با اشاره به رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه ابراز داشت: قرارگاهی بدین منظور در سطح استان تشکیل شده است، گرچه این رزمایش از نیمه شعبان آغاز شده و تا عید فطر ادامه دارد.

وی بر شناسایی نیازمندان تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این رزمایش کمک به نیازمندان و نیز کسانی است که قبل از شیوع ویروس کرونا معیشت زندگی آنها دچار مشکل شده است.

 حجت الاسلام خدری بر استفاده از ظرفیت بسیج در راستای جمع آوری و توزیع کمک‌ها تاکید کرد و گفت: برای توزیع کمک لازم است یک شبکه خوبی ایجاد شود تا کمک‌های جمع آوری شده به دست اقشار نیازمند برسد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، مساجد را از دیگر ظرفیت‌ها دانست و افزود: پایگاه‌های بسیج و روحانی هر مسجد در شهر می‌توانند افراد نیازمند را در محلات شناسایی کنند.

حجت الاسلام خدری، گروه‌های جهادی را دیگر ظرفیت مهم این شهر دانست و گفت: این کار به صورت قرارگاهی باید انجام شود تا بتوانیم شهر چغادک که در بسیاری از عرصه سرافراز بوده در این عرصه نیز با یک برنامه واحد به اهداف تعیین شده دست یابیم.

گفتنی است در این جلسه اعضای مرکزی کارگروه رزمایش مواسات شهر چغادک تعیین شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha