جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 896079
۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
انجمن ثارالله

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کمک مؤمنانه نشأت‌گرفته از اخلاص و ایمان انسان مدنظر رهبر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان صبح امروز در دیدار با اعضای انجمن فرهنگی ثارالله همدان، اظهار کرد: این تشکل دارای وزانت و متانت سنگینی است که فرهیختگان همدان در آن حضور دارند و خوشبختانه اهداف خوبی برای این انجمن تعریف شده و باعث شده جمع خوبی ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اجتماعی خاصی که به وجود آمده این ویروس شیطان‌صفت است چرا که هیچ‌کس تاکنون در خانه خدا را نبسته بود اما این ویروس باعث شد تا این اقدام صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: همه دنیا گرفتار این ویروس است اما در کشور ما دو وجه تمایز با سایر کشورها وجود دارد؛ نخست اینکه مردم در کنار حاکمیت قرار دارند و دوم امدادهای غیبی است که با وجود تحریم‌های ظالمانه وزارت بهداشت و درمان عملکرد خوبی داشت است.

وی افزود: ۴۰ روز است که حرکت‌های جهادی در عرصه کمک‌رسانی و درمانی در حال انجام است، اما امروز اقدامات، شکل رزمایش به خود می‌گیرد که معنای آن انسجام در کمک رسانی است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: بعد از امر رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر رزمایش کمک مؤمنانه، مردم در اقشار و نهادهای مختلف پای کار آمدند که قابل تقدیر و نشان‌دهنده دغدغه برای اجرای امر رهبر انقلاب است اما از جهتی نگرانی مبنی بر موازی‌کاری‌هایی است که شاهد آن هستیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه همواره در سطح کشور و در استان همدان در کار فرهنگی و اجتماعی انسجام لازم وجود ندارد، از این رو اثرگذاری آن کم می‌شود و این نقد بر همه مجموعه‌ها و دستگاه‌ها وارد است چراکه اگر انسجام ایجاد شود و همه کسانی که دغدغه کار فرهنگی و اجتماعی دارند در کنار هم قرار گیرند قطعا هم‌افزایی مطلوبی ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در راستای کمک‌رسانی به قشر آسیب‌دیده در آستانه ماه مبارک رمضان قرارگاه مساوات براساس دستور کشوری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان‌ها به اهتمام ائمه جمعه شکل گرفته است که کار این قرارگاه انسجام‌بخشی و وحدت‌بخشی فعالیت مجموعه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه واژه‌هایی که رهبر انقلاب به کار می‌برند و مورد تأکید قرار می‌دهند دارای بار معنی گسترده است، اذعان کرد: در بحث مساوات و کمک مؤمنانه ایمان باید دخالت داشته باشد نه از روی دلسوزی‌های بشردوستی؛ لذا کمک مؤمنانه نشأت‌گرفته از اخلاص و ایمان انسان، مدنظر رهبر انقلاب است.

وی ابراز کرد: در شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده در قضیه شیوع ویروس کرونا و مبارزه با آن نگرانی اقشاری که دارای درآمد روزانه هستند دست‌فروشان و کارگران که منبع درآمد ثابت ندارند، بسیار مهم است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مواسات بر این اقشار باشد، خاطرنشان کرد: گاهی لازم است انسان آبروی خود را برای رفع مشکل اقتصادی یک خانواده خرج کند و الان وقت این است در شرایطی قرار داریم که برای جذب کمک خیرین باید آبروی خود را خرج کنیم و این اجر بالایی دارد.

وی درخصوص نحوه شناسایی اقشار آسیب‌دیده، گفت: در ستاد مردمی مبارزه با کرونا و قرارگاه مواسات نیز کمیته شناسایی ایجاد شده که به زودی بانک اطلاعاتی تشکیل خواهد شد و در اختیار انجمن فرهنگی ثارالله همدان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه درباره برگزاری نماز جمعه با ۵ نفر و انعکاس آن از طریق صدا و سیما، اظهار کرد: این پیشنهاد در شورای سیاست گذاری نماز جمعه مصوب نشده و مورد تأیید نیست چراکه آسیب‌هایی به دنبال دارد و  ارائه خطبه به صورت مجازی این هفته برگزار نمی‌شود اما هفته بعد در برخی از شهرهای دارای وضعیت سفید اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شیوه تغسیل اموات کرونایی و ورود آب تغسیل به فاضلاب شهری، گفت: سایت جدید در باغ بهشت وجود که دارای چاه جذبی است، از این رو آب وارد منابع زیرزمینی نمی‌شود و تغسیل اموات کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود ضمن اینکه تاکنون گزارشی بر مبتلای غسال نداشتیم.

اهمیت کارگروه خانواده در سال جاری

محمدعلی پرزاد، رئیس هیئت مدیره  انجمن فرهنگی ثارالله همدان نیز در این جلسه بیان کرد: متأسفانه در ابتدای سال یکی از دوستان و یاران دفاع مقدس حاج میرزا سلگی را از دست دادیم، شخصیتی بسیار تأثیرگذار و کاریزما را از دست دادیم.

وی ادامه داد: در عملیات بیت‌المقدس روزی به ما خبر دادند حاج میرزا مجروح شده خود را به بیمارستان رساندیم و متوجه شدیم حاج میرزا از ناحیه پا به شدت مجروح شده است و او را به اتاق عمل برده‌اند.

پرزاد ابراز کرد: پای ایشان را قطع کردند و بعد از چند روز نیز ایشان را از تبریز به تهران انتقال دادند و چون مجروحیت ایشان خیلی سخت بود روند درمان با مشکل رو به رو شد؛ آن زمان پزشکان به علت سوختگی، شکستگی و ترکش‌های زیادی که در بدن ایشان مانده بود نمی‌توانستند کاری انجام دهند و  برای همین هم تصمیم گرفتند او را به آلمان اعزام کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی مراسم سنگین در شأن ایشان برگزار شود، افزود: بعد از بازگشت از آلمان چون برایشان پای مصنوعی گذاشته بودند مدتی طول کشید تا بتوانند خود را با آن شرایط سازگار کنند و راه بروند اما بعد از مدتی دوباره راهی جبهه شدند و با همین وضعیت در عملیات مرصاد شرکت کردند.

رئیس هیئت مدیره  انجمن فرهنگی ثارالله  خاطرنشان کرد: در جلسه قبل با امام جمعه محترم همدان نظر بر این بود که جمعیت انجمن به ۳۱۳ نفر برسد، لذا از اعضای انجمن درخواست کردیم افرادی مؤثر و انقلابی به ما جهت عضویت در انجمن ثارالله معرفی کنند تا کارگروه‌های هفت‌گانه براساس بیانیه گام دوم را با اعضای جدید پیش ببریم.

وی تأکید کرد: درصدد هستیم کارگروه خانواده را در سال ۱۳۹۹ با قوت بیشتر فعال کنیم و شاهد خروجی مطلوب از آن باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    این چه عکسیه اخه؟؟؟؟؟