جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیان و مبلغان دینی برگزاری منبرهای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان را نباید فراموش کنند، گفت: با توجه به تعطیلی اجتماعات دینی و مذهبی، مبلغان دینی می توانند منبرهای خود را در فضای مجازی برگزار کنند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و شرایط حاکم در کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی جهت تبلیغ احکام دینی در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح کشور برنامه های مذهبی و نشست های تبلیغی تعطیل خواهد بود، افزود: باید از سایر ظرفیت های تبلیغی در جهت ترویج و تبلیغ معارف دینی بهره گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فضای مجازی ظرفیت بسیار بالایی جهت تبلیغ و تبیین معارف دینی دارد که باید در ایام بیشتر از آن بهره گرفت، تصریح کرد: با توجه به این که جمع کثیری از مردم به ویژه نسل جوان به فضای مجازی دسترسی دارند می توان از این ظرفیت بالا در جهت رشد آموزه های دینی استفاده کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیان و مبلغان دینی برگزاری منبرهای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی اجتماعات دینی و مذهبی، مبلغان دینی می توانند منبرهای خود را در فضای مجازی برگزار کنند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که فضای مجازی به دلیل ظرفیت بالایی که دارد می تواند فرصت مناسبی برای حضور پررنگ تر طلاب، روحانیان و مبلغان دینی در این شرایط به وجود آمده باشد، بیان داشت: با توجه به فراگیری و گستردگی این فضا، فعالیت های تبلیغی می تواند اثرگذاری مطلوب تری داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به طرح کمک مؤمنانه که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی و فعالان فضای مجازی در جهت تبیین این طرح مهم گام بردارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا خسارت های اقتصادی و اجتماعی بسیاری به جامعه وارد شده است، افزود: شیوع این بیماری فشارهای اقتصادی به خانواده های نیازمند و افراد محروم وارد کرده است.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که ماه مبارک رمضان یک فرصت مناسبی برای کمک به هم نوع و مستمندان است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید ضرورت و اهمیت این مسأله را بیشتر برای مردم تبیین کنند که با توجه به تعطیلی نشست ها، جلسات و اجتماعات می توانند از ظرفیت فضای مجازی در این جهت بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم با فراگیری این طرح در جامعه شاهد رفع مشکلات بخش زیادی از مردم نیازمند خواهیم بود، بیان داشت: وحدت و همبستگی مردم در این عرصه مهم و خطیر می تواند مشکلات بسیاری در جامعه رفع کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha