جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به انتشار متن فتوای برخی از مراجع عظام تقلید راجع به مواجهه با بیماری کرونا و روزه گرفتن، گفت: با توجه به اینکه خوف آن می‌رود این فتواها مورد سوءاستفاده قرار گیرد باید با اقدامات مناسب جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع ماه رمضان برگزار شد، بر همکاری و همراهی بخش‌های مختلف برای بهره‌مندی کامل از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به انتشار متن فتوای برخی از مراجع عظام تقلید راجع به مواجهه با بیماری کرونا و روزه گرفتن، گفت: با توجه به اینکه خوف آن می‌رود این فتواها مورد سوءاستفاده قرار گیرد؛ ازاین‌رو باید فضاسازی مناسبی برای ورود به ماه مبارک رمضان صورت گیرد تا مثل خوف اولیه این ویروس، در مواجهه با ماه رمضان این خوف عامل روزه‌خواری نشود؛ چراکه متقابلاً برخی از اطبا وارد میدان شده و تحلیل کردند که روزه‌داری باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در این زمینه صداوسیما و رسانه‌ها نقش با اهمیتی دارد، افزود: در این راستا هم بحث بیان مسائل شرعی و مسائل اخلاقی و تفسیری و هم پرداختن به برخی از منابر مجازی به وسیله فضلای استانی می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد. به ویژه با زبان و گویش‌های محلی که تأثیر زیادی بر جلب و جذب مخاطب دارد.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان امسال در حوزه قرآنی اجرای مراسم جزء خوانی به شیوه گذشته در مساجد برقرار است، اما با این تغییر که به جای حضور مردم در مساجد، تصاویر شهدا را در مسجد قرار می‌دهیم و جزء خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اجرای این شیوه جزء خوانی نیاز به همراهی و همکاری مجموعه‌ای دارد تا کار مناسبی صورت گیرد و رسانه هم می‌تواند به این موضوع بپردازد که در اوضاع کرونایی هم تلاوت قرآن صورت می‌گیرد اما مخاطب حاضر شهدای عزیز هستند.

وی اضافه کرد: برگزاری کرسی تفسیر در فضای مجازی یکی دیگر از برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی است که اگر در این زمینه مجموعه‌های توانمند به یاری سازمان بیایند و بتوانیم محفل بزرگ تفسیری مجازی برپا کنیم می‌تواند نقش ویژه‌ای در معنویت گستری بیشتر در ماه رمضان داشته باشد.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اجرای مسابقات و جشنواره‌های قرآنی در فضای مجازی و کرسی‌های تلاوت با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مجازی از دیگر برنامه‌های مورد نظر نهاد تبلیغات اسلامی است که هم‌زمان با ماه رمضان امسال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha