شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تشریح ۷ محور اقدامات جهادی حوزه علمیه تهران، گفت: از روزهای اول شیوع کرونا، ۱۰۰۰ طلبه، استاد و مبلغ جهادی با پشتیبانی ۷۴ مدرسه علمیه برداران و مدارس خواهران و دیگر گروه‌ها، به صورت مستقیم در کف میدان جبهه سلامت مردم حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی‌صادق، امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به تشریح اقدامات و فعالیت های جهادی حوزه استان و طلاب و روحانیون جهادگر در میدان کارزار مقابله با  مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم پرداخت و گفت حوزه تهران با آغاز شیوع کرونا، همزمان با حوزه‌های علمیه، با تعطیلی کلاس های حضوری طلاب، با استفاده از فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی و شبکه‌های حوزوی  فعالیت‌های درسی، پژوهشی و تحصیلی و بصیرتی خود را برای طلاب و خانواده‌های آنان برگزار کرد.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به برگزاری جلسات شورای حوزه علمیه تهران، شورای راهبردی و شورای معاونان مدیریت استان از طریق فضای مجازی و گاهی حضوری، افزود: از روزهای اول شیوع کرونا، ۱۰۰۰ طلبه، استاد و مبلغ جهادی با پشتیبانی ۷۴ مدرسه علمیه برداران و مدارس خواهران و دیگر گروه‌ها، به صورت مستقیم در کف میدان جبهه سلامت مردم حضور دارند.

وی در ادامه، برگزاری و تشکیل جلسه ستاد حوزوی بحران با حضور مسئولین مربوطه، برگزاری جلسه کمیته مدارس علمیه ستاد حوزوی بحران برای توجیه برنامه‎‌ها، تشکیل قرارگاه سلامت در مدیریت حوزه علمیه استان، تشکیل قرارگاه خدمت و سلامت مبلغین طرح امین استان، تشکیل قرارگاه سلامت در همه مدارس علمیه با مسئولیت مدیران برای برنامه ریزی انجام خدمات در محدوده جغرافیایی مدرسه، تشکیل شبکه محلات، تشکیل جلسه شورای نهادهای حوزوی استان و ستاد حوادث غیرمترقبه با موضوع کرونا و نحوه پیشگیری، سرکشی از قرارگاه‌های جهادی طلاب و مبلغین و مدارس علمیه توسط مدیر و معاونان حوزه استان را از مهمترین اقدامات حوزه تهران اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق، محور دوم فعالیت‌ها را اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد و ادامه داد: ضدعفونی خیابان‌ها و محلات، مجتمع‌های مسکونی و پارکینگ منازل، عابربانک‌ها، جایگاه‌های سوخت، تولید ماسک‌های طبی در مدارس و منازل طلاب، تولید لباس‌های مخصوص بیمارستان‌ها و گروه‌های ضدعفونی کننده، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی بین مردم، تشکیل گروه‌های طلبگی برای خرید منزل افراد مسن و آسیب پذیر از اقدامات جهادی پیشگیرانه است.

وی با اشاره به محور سوم اقدامات جهادی حوزه علمیه تهران، از توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های بی‌بضاعت و کسانی که بیکار شده اند، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع بسته‌های غذا و میوه در بیمارستان‌ها و بین محرومین، رایزنی با صاحبان املاک برای تخفیف اجاره بهای مستاجران در ایام مبارزه با کرونا خبر داد.

مدیر حوزه علمیه تهران به حضور جهادی طلاب در بیمارستان‌ها و روحیه بخشی به کادر درمانی و کمک به بیماران به عنوان محور چهارم فعالیت ها اشاره کرد و افزود: کمک رسانی طلاب خواهر و برادر در شیفت‌های مختلف، کمک به کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها، کمک به بیماران، اجرای برنامه‌ها و توزیع بسته های معنوی در بیمارستان، از دیگر اقدامات حوزه تهران در مبارزه با کروناست.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی‌صادق به مسئله مهم تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان کرونایی اشاره و آن را محور دیگری از فعالیت های جهادی حوزه علمیه تهران اعلام کرد و ادامه داد: براساس فتوای مراجع عظام تقلید مبنی بر فراهم شدن مقدمات تغسیل متوفیان، حوزه علمیه تهران وظیفه خود دانست تا امر تغسیل اموات کرونا را با رعایت نکات شرعی انجام دهد، لذا پس از پیگیری های متعدد و نامه نگاری با شهرداری و امامان جمعه و دیگر مسئولین برای فراهم شدن شرایط امر تغسیل، قریب به ۱۵۰ طلبه جهادگر تهرانی در کارگاه آموزشی شرکت کردند و امروز ۱۲۰ طلبه جهادی بصورت شیفتی، با رعایت پروتکل های بهداشتی، تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی را انجام می دهند و بازماندگان اموات از این بابت آسوده خاطر باشند.

مدیر حوزه علمیه تهران، اقدامات فرهنگی را محور ششم فعالیت های حوزه تهران اعلام کرد، گفت: بارگذاری دروس اخلاق اساتید در کانال رسمی مدیریت حوزه استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، اجرای پویش‌های ختم قرآن و صلوات، راه اندازی جشن‌های خیابانی و کانال محلات در پیام رسان داخلی و ... از مهمترین اقدامات فرهنگی حوزه علمیه تهران است.

رحیمی صادق با اشاره به اقدامات پساکرونا در حوزه علمیه تهران گفت: موضوع کرونا با تلاش مسئولین در نهادهای مختلف و همکاری مردم تمام خواهد شد، اما پس از کرونا از این ظرفیتی که به وجود آمده و موقعیت‌های دیگری که به وجود خواهد آمد باید برنامه‌ریزی و نهایت استفاده را داشته باشیم و برنامه‌هایی از جمله تشکیل قرارگاه علمی فرهنگی با حضور معاونین تبلیغ، پژوهش و مسئول برنامه‌ریزی حوزه استان در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: ماموریت این قرارگاه جمع آوری و مستندسازی برای تببین ویژگی‌های ناب اخلاقی مردم کشورمان در این ایام است که اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. مردم در این ایام سختی، درون پاک و تربیت شده خود در مکتب اسلام واهل بیت (ع) را نشان دادند و باید این درون پاک خود را بشناسند و در مقابل ویژگی‌های منحط غرب وحشی را نیز مشاهده کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق به محور هفتم فعالیت های جهادی حوزه اسان تهران اشاره و اظهار کرد: پس از ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، جمع آوری و مستند سازی تلاش‌های کادر درمانی، مردم کشورمان، طلاب جهادی و تبیین ویژگی‌های غرب وحشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا حوزه علمیه استان تهران در این محور برنامه های قابل توجهی از جمله تشکیل قرارگاه علمی و فرهنگی تشکیل کمیته‌های دائمی رسیدگی به فقرا و کمک به آن‌ها و ... را در دستور کار دارد.

وی در پایان از فراخوان طلاب و اساتید برای اجرای طرح اکرام مومنانه خانواده‌های بی‌بضاعت، برنامه ریزی تبلیغی در فضای مجازی برای استفاده از فرصت ماه رمضان و فراخوان ارسال عکس از سفره‌های ساده منازل در پویشی که متعاقباً اعلام خواهد شد، خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha