چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موسوی

حوزه/ مدیرکل مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی گفت: ۷۲۰ طلبه در قالب ۳۵ گروه جهادی با توجه به نیاز منطقه‌ای خود در محورهای تغسیل و تکفین اموات کرونایی، تولید ماسک، لباس بیمارستانی و ضدعفونی اماکن عمومی و توزیع بسته‌های معیشتی به ویژه در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر فعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل موسوی، مدیرکل مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، گفت: این مرکز با توجه به ضرورت ورود گروه‌های جهادی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا، با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به تشکیل هسته مدیریتی گروه‌های جهادی کرد و از همان روزهای آغازین، شعار از سنگر امامت تا سنگر سلامت سرلوحه فعالیت‌های گروه‌های جهادی طلاب استان قرار گرفت.

وی افزود: در این برهه زمانی که کشورهای غربی با چهره توسعه‌یافته و متمدن برای امنیت ماسک‌های وارداتی خود کاروان‌های حفاظتی به راه می‌اندازند در استان آذربایجان شرقی در یکی از روستاهای محروم همسر طلبه اقدام به تولید ماسک و توزیع آن در بین روستائیان می‌کند. شیوع این ویروس علی رغم مشکلات متعددی که به وجود آورده است اما نقاب از چهره متمدن غرب برداشت و جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی را بار دیگر در لوح انسانیت مسلمانان به جهانیان نشان داد.

مدیرکل مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی بیان داشت: ۷۲۰ طلبه در قالب ۳۵ گروه جهادی با توجه به نیاز منطقه‌ای خود در بخش‌های تغسیل و تکفین اموات کرونایی، تولید ماسک، لباس بیمارستانی و ضدعفونی اماکن عمومی و توزیع بسته‌های معیشتی به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر فعال هستند.

وی گفت: از نکات قابل توجه در گروه‌های جهادی فعال می‌توان به فعالیت طلاب خواهر و همسران طلاب در تشکیل گروه‌های جهادی اشاره کرد که برای رفع مشکل کمبود لباس‌های ویژه بیمارستانی و ماسک در تلاش هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه در تبریز نیز خواهران طلبه در تغسیل و تکفین اموات حضور مؤثری دارند، گفت: به روشنی می‌توان مشاهده کرد در سایه مجاهدت گروه‌های جهادی طلاب در بین اقشار مختلف مردم، شعار «از سنگر امامت مسجد تا سنگر سلامت» به منصه ظهور نشست که براساس گزارشات فقط در یک بخش از فعالیت‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار ماسک تولید و توزیع شده است.

مدیرکل مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی در ادامه به نقش آموزش دیدگان قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) در تولید لباس و ماسک اشاره کرد و گفت: کانون‌های حضرت زهرا، حضرت زینب و حضرت معصومه(سلام الله علیهما) این قرارگاه با راه‌اندازی سه کارگاه تولید ماسک و لباس توانستند در امر سلامت و همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی به‌صورت ویژه کمک کنند.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان به منظور تبدیل تهدید به فرصت و سازمان‌دهی گروه‌ها با هماهنگی مراکز حوزوی اقدام به تشکیل مجمع گروه‌های جهادی کرد و تاکنون موفق به ثبت بیش از ۳۵ گروه با حضور ۷۲۰ نفر از طلاب خواهر و برادر در این مجمع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی هدف از تشکیل این مجمع را سازمان‌دهی تشکیلاتی با تأسی از فرمایشات رهبری معظم انقلاب و هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌ها در همیاری یکدیگر جهت خدمتیاری اثربخش عنوان کرد.

مدیرکل مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این مجمع در بخش‌های طلاب برادر و خواهر و خانواده‌های ایشان در محورهای تخصصی و عمومی دسته بندی شده‌اند که امید است با آموزش و توانمندی این گروه‌ها بتوان از ظرفیت‌های ویژه ایجاد شده در سایر سنگرهای جهادی استان شاهد اقدامات ارزشمند دیگری باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha