چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خدمات

حوزه/ معاون امور فرهنگی مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی گفت: دوره‌های غیرحضوری مهارت‌های زندگی و مسابقات کتاب‌خوانی با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از خانواده طلاب توسط مرکز خدمات استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام فرهاد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، گفت: دوره‌های غیرحضوری مهارت‌های زندگی با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر از خانواده طلاب و روحانیون استان در حال برگزاری است.

وی گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده پس از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌های حضوری، این معاونت به منظور ترویج خدمت‌رسانی مجازی و حضور در مسیر گسترش خدمات الکترونیک، دوره‌ها و برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را به مقتضای نیازهای منطقه‌ای برگزار کرده است.

معاون فرهنگی مرکز خدمات استان بیان کرد: از جمله برنامه‌های این معاونت می‌توان به شروع دوره‌های مهارت زندگی با عناوین فرزندپروری، مهرورزی و زندگی با نشاط و مسابقه کتاب‌خوانی در رده‌های سنی بزرگسال و کودکان اشاره کرد.

وی ادامه داد: فایل های تدریس و مکتوب این دوره‌ها از طریق فضای مجازی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و تاکنون مرحله اول دوره فرزندپروری با ارائه بیش از ۱۵ فایل صوتی برگزار شده است و مسابقه کتاب‌خوانی مهارت‌های زندگی با حضور خانواده طلاب و روحانیون با ارائه متن کتاب در سطح استان برگزار شد.

حجت الاسلام عابدی بیان داشت: در برخی از دوره‌های حضوری این استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود با تغییر رویکرد و مشورت با اساتید، سرفصل‌ها به صورت فایل‌های صوتی و تصویری در اختیار دانش‌پژوهان این دوره‌ها قرار داده شد.

وی با اشاره به دوره‌های تربیت مدرس خانواده و تربیت مربی مهدکودک اسلامی گفت: با هماهنگی دبیران علمی این دوره‌ها، دروس تدوین شده در اختیار دانش‌پژوهان قرار گرفته است و به صورت هفتگی با ارائه سؤالات و ارسال پاسخنامه‌های مربوطه در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به ضرورت بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها در امر ارتقای سطح دانش فرهنگی جامعه هدف، گفت: ویروس کرونا بیش از پیش ضرورت تأمین زیرساخت‌های آموزش‌های مجازی و غیرحضوری را نمایان ساخته است و نیازمند یک جهش در خدمت‌رسانی الکترونیک در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌ویژه در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • قنبری IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    برین تحقیق کنیگ