جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فعالیت های تبلیغی در هیچ شرایطی نباید تعطیل یا کمرنگ شود، گفت: مبلغان دینی در این ایام باید منبرهای تبلیغی خود را در فضای مجازی ارائه کنند و این فرصت در ماه مبارک رمضان به وجود آمده است.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه ضیافت الهی دانست و گفت: باید در این روزهای پایانی ماه شعبان، روح و جسم خود را برای ورود به ماه میهمانی خداوند متعال آماده کنیم.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان از ظرفیت های معنوی بسیار بالایی برخوردار است، افزود: با توجه به این که نشست ها و محافل دینی و مذهبی در این روزهای پیش رو تعطیل است، نباید فرصت خلوت نشینی در ماه مبارک رمضان را از دست دهیم.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که فضیلت بالای ماه مبارک رمضان ما را به اوج معنوی خواهد رساند، خاطرنشان کرد: همه لحظات این ماه مبارک، فرصت ارزشمندی برای نزدیکی با خداوند متعال است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان سرشار از عطر معنویت و عبادت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم از این ماه بافضیلت توشه ای برای سفر آخرت خود برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه روحانیت به ویژه مبلغان دینی در این ایام خاص رسالت و وظیفه مهمی بر عهده دارند، گفت: نباید فعالیت های تبلیغی را به بهانه شیوع ویروس کرونا کاملاً تعطیل کرد بلکه باید از سایر ظرفیت های موجود در جهت تبلیغ دین استفاده کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که با توجه به نشست ها و محافل دینی امکان دارد تعطیل اعلام شود، اما از سایر پتانسیل های تبلیغی می توان در جهت نشر معارف دینی بهره گرفت، بیان داشت: ظرفیت بالای فضای مجازی می تواند فرصت مناسبی برای جبران کمبودهای صورت گرفته در این دوماه اخیر باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مطالب تبلیغی باید کوتاه، مفید و اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: ارائه مطالب سخت فهم و طولانی اثرگذاری محدودی در مخاطب خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور طلاب و روحانیان در فضای مجازی برای ارائه مطالب مفید برای مردم به ویژه نسل جوان باید پررنگ تر شود، تصریح کرد: متأسفانه این حضور در حال حاضر کمرنگ است و شرایط به وجود آمده فرصت مناسبی برای تقویت این حضور است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فعالیت های تبلیغی در هیچ شرایطی نباید تعطیل یا کمرنگ شود، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در این ایام باید منبرهای تبلیغی خود را در فضای مجازی ارائه کنند و این فرصت در ماه مبارک رمضان به وجود آمده است.

حجت الاسلام طبرسی همچنین به طرح کمک مؤمنانه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مبلغان دینی و طلاب جوان در فضای مجازی بیشتر نسبت به اهمیت اجرای این طرح تبلیغ کنند، بیان داشت: باید مسأله کمک به محرومان و نیازمندان در ماه مبارک رمضان از سوی مبلغان دینی در فضای مجازی مورد توجه جدی قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha