جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد

حوزه/ جمعی از مبلغان به مناسبت تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان به دلیل شیوع ویروس کرونا طرحی را برای اجرا در این ماه، ارائه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین صادق گلزاده به همراه جمعی از مبلغان به مناسبت تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان به دلیل شیوع ویروس کرونا طرحی را ارائه کردند که متن این طرح بدین شرح است:

- اهداف

درک شرایط موجود و تنها نگذاشتن مردم و پیشگیری از آسیب دیدن تبلیغ دینی ماه مبارک رمضان و پاسخگویی به نیازهای دینی و تبلیغی صیانت از جایگاه روحانیت و حفظ حضور مجازی روحانیت جهت ارتباط با مردم و پاسخگویی به نیازهای دینی و امورشرعی در ماه رمضان در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی).

- چگونگی، فرایند و روش اجرا

۱- در این طرح هر مسجد محله و یا روستا با توجه به ظرفیت و پتانسیل خود، توسط هیأت امنا در یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار در آن شهر و روستا اقدام به تشکیل گروه و کانال با نام همان مسجد و همان محله نموده و یا ازظرفیت گروه ها و کانال های موجود استفاده می کنند.

۲- مدیر یا مدیران گروه (روحانی مسجد محل و روستا + هیأت امناء مسجد + بسیج + شورای محل) روحانی فعلی مسجد، روحانی مستقر روستا و اگر روحانی ندارند، یک روحانی برای آنها ازطرف نهادهای تبلیغی، ائمه جمعه و حوزه معرفی می شود.

۳- اعضای گروه یا کانال مجازی توسط مدیران حول محور نمازگزاران مسجد و محله و روستا عضوگیری می شوند.

۴- محور نظارت و شورای هماهنگی تبلیغ مجازی:

الف- در هرروستا: روحانی، شورا و بسیج

ب- در هر شهر سازمان تبلیغات، اوقاف، امام جمعه، حوزه، نماینده طلاب و بسیج

ج- در هر استان، سازمان تبلیغات، اوقاف، دفترتبلیغات، امام جمعه مرکز استان، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان، مدیر حوزه استان و فرمانده بسیج استان.

د- در هر دستگاه کلان کشور، سازمان تبلیغات، اوقاف، دفترتبلیغات، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، مدیرحوزه های علمیه و فرمانده بسیج.

تبصره: درهمه سطوح هماهنگی نماینده تام الاختیار پذیرفته می شود.

۵- ناظر طرح:

الف- شوراهای چهارگانه الف تا ج بصورت کلی

ب- هر نهاد تبلیغی، مبلغان خود را نظارت خواهند کرد.

ج- نمایندگان طلاب، گروه های تبلیغی و ... نیز در هدایت و نظارت تبلیغ یاری رسان خواهند بود.

۶- محتوای تبلیغ: علاوه بر دانش و معلومات هر مبلغ از ره توشه تبلیغی نهادهای تبلیغی بویژه دفتر تبلیغات استفاده خواهد شد.

۷- زمان طرح:

شروع فعالیت از شب اول تا پایان ماه مبارک رمضان.  

۸- گروه پشتیبان:  مردم، نهادهای تبلیغی و امام جمعه و سپاه و ...

۹- سرفصل های محتوای تبلیغ شامل: احکام، معارف قرآنی، معارف روائی، معارف ادعیه، مباحث اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، مشاوره و ...

۱۰- چند گروه تخصصی و نخبگانی و پژوهشی با موضوعات: مشاوره، فقه و احکام، مباحث کلامی، پاسخ به سؤالات و شبهات و ... تشکیل می شود تا در صورتی که مخاطبین نیازی به اطلاعات بیشتری دارند به آن گروه ها و نیز مراکز پاسخگویی بویژه مرکز ملی پاسخگویی مراجعه کنند و لینک گروه‌ها و مراکز در گروه‌ ها و کانال های مساجد مجازی قرار می گیرد و مخاطبین گروه ‌ها و کانال ها، سؤالات خود را از کارشناسان مجرب می پرسند.

۱۱- ارزیابی محتوایی و قالبی و شکلی و ... تبلیغ مجازی مسجدمحور بصورت روزانه و هفتگی انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha