دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام رضا صادقی

حوزه/ حجت الاسلام صادقی گفت: نسبت به نیازهای جامعه وقف انجام دهیم و چشمه جاری از خود بر جای بگذاریم.

حجت الاسلام رضا صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به نیازهای مختلف جامعه به موقوفات، بیان کرد: در هر زمان نسبت به نیاز جامعه وقف انجام شده است و این موقوفات تبدیل به چشمه جاری می‌شده‌اند که ثمرات آن تا مدت‌ها به مردم می‌رسیده است و هنوز هم از ثمرات آن بهره برده می شود. ما نیز نسبت به نیازهای جامعه وقف انجام دهیم و چشمه جاری از خود بر جای گذاریم.

وی با اشاره به بحران ویروس کرونا، افزود: یکی از نیت‌های وقف می تواند وقف برای زمان بحران باشد و البته بهتر است نوع بحران را در نیت وقف مشخص نکنیم. برای وقف به این روش ما می‌توانیم به صورت مطلق نیت کنیم برای زمانی که بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، قحطی، ویروس و ... آمد به فقرا و نیازمندان مساعدت شود و خودمان را در احیای مردم حتی بعد از گذشت چندین قرن سهیم کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در ادامه خاطرنشان کرد: سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند در بدنه خود سنت حسنه وقت را تشویق و ترویج کنند. به عنوان مثال سازمان بهداشت می تواند با تولیت خود وقف انجام دهد، همچنین می توان وقف برای نیازمندان با تولیت کمیته امداد و وقف برای محیط زیست با تولیت اداره منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست را انجام داد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به انواع وقف، افزود: یک نوع از وقف به صورت حبس وقف و مال برای زمان مشخصی است، در آن واقف برای مدت مشخص منافع مال خود را وقف می کند که از منافع آن مال در مدت زمان مشخص صرف امور مورد نظر واقف شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha