جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 895970
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
فانوس

حوزه/ محقق قرآنی از تهیه و تولید کتاب جامع خودآموز روخوانی قرآن کریم تحت عنوان «فانوس» برای علاقه مندان در ایام قرنطینه خبر داد.

امیر طیب تائبی از قاریان برجسته استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان اظهار کرد: چند مدت گذشته براساس تجربه ای که در مهد قرآن کریم طی سالها آموزش به نوجوانان داشتم به فکر تهیه کتابی جامع در زمینه خودآموزی وروانخوانی قرآن کریم افتادیم.

وی با بیان اینکه با توجه به ایام قرنطینه ای که به واسطه بحران کرونایی شکل گرفت و  مدت زمان بیشتری که افراد جامعه باید درمنزل بمانندو نزدیکی به ماه مبارک رمضان گفت: این ایام را بهترین فرصت برای چاپ و نشر کتاب جامع خود آموز قرآن کریم تحت عنوان «فانوس» دیدیم.

طیب تائبی اذعان کرد: در تألیف کتاب فانوس، بیش از ۳۰ جلد کتاب معتبر در حوزه آموزش روخوانی و روانخوانی به همراه برخی از اساتید آموزش قرآن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و از این‌رو، نقاط قوت و ضعف آن‌ها احصاء و ترتیب اثر داده شده است.

وی تاکید کرد: تمامی آن‌چه که یک فرد برای روخوانی قرآن باید بداند، از صفر تا صد، به صورت درس به درس، در این کتاب ذکر شده است.

این قاری قرآن ابراز کرد: مطالب آموزشی به صورت مختصر و مفید بیان گردیده و از توضیحات اضافی و ملال آور پرهیز شده است، گاهی اوقات، با اضافه شدن توضیحات، هم خواننده اذیت می‌شود و هم اصل محتوا با فرع آن آمیخته شده و از هدف آموزشی مورد نظر، دور می‌شود؛ لذا در هر بخش سعی شده صرفاً لبّ کلام ارائه گردد.

وی با بیان اینکه ترتیب ارائه دروس و مطالب، به صورت گام به گام و از سطح آسان به سطح دشوار است تصریح کرد: مخاطبین  کتاب فانوس، تمامی گروه‌های سنی بوده که قصد دارند قرآن را به سادگی و راحت بخوانند، چرا که زبان این کتاب به گونه‌ای می‌باشد که برای تمامی گروه‌های سنی مناسب و قابل فهم خواهد بود.

طیب تائبی یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب، را خودآموز بودن آن دانست و افزود: بدین صورت که هر فرد به تنهایی نیز می‌تواند صرفا با مطالعه کتاب و انجام تمرینات مربوطه، دروس ارائه شده را به راحتی یاد بگیرند، قطعاً حضور استاد در این مسیر، بسیار مؤثر بوده ولی برای افرادی که به هر دلیل، دسترسی به استاد ندارند، مطالعه این کتاب و انجام تمرینات کمک می‌کند تا بتوانند روخوانی قرآن را یاد بگیرند.

وی اظهار داشت: کلیه مطالب در ۱۴ درس ارائه شده و ابتدای هر درس نیز، به حدیثی از معصومین(ع) با مضمون قرآنی مزیّن گردیده است.

این قاری قرآن ادامه داد: در انتهای هر درس، سؤالاتی از تمام محتوای متن درس ذکر شده تا قرآن آموز برای پاسخ به آن‌ها، به طور ناخواسته، یک بار دیگر تمامی مطالب درس را مرور کند، همچنین در انتهای هر درس، قسمتی با عنوان «تمرین بیشتر» آورده شده که در آن، عنوان سوره یا سوره‌هایی آمده است که آیات آن با محتوای درس ارتباط بیشتری داشته و برای قرآن آموز امکان قرائت و تمرین آن وجود دارد.

وی در پایان متذکر شد: فایل صوتی این سوره‌ها با صدای دو استاد برجسته، «استاد منشاوی» و «استاد خلیل الحصری» در سایت hadisbook.ir و در بخش کتاب فانوس آیات قرار داده شده است تا قرآن آموزان با دریافت آن و تمرین مستمر، بتوانند بر رشد و سطح روخوانی خود بیفزایند، همچنین برای جذابیت هرچه بیشتر و سهولت در امر یادگیری، کتاب در ۸۸ صفحه، به صورت رنگی و همراه با شکل و جدول، به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha