پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رستم نژاد

حوزه/ ثبت نام پذیرش داوطلبان جهت ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و سامانه پذیرش جهت ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیکی تا۲۰ خرداد ماه فعال گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح جزئیات پذیرش داوطلبان ورود به حوزه های علمیه پرداخت.

وی گفت: ثبت نام پذیرش داوطلبان جهت ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است و سامانه پذیرش جهت ثبت-نام و تشکیل پرونده الکترونیکی تا۲۰ خرداد ماه فعال گردیده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در بیان جزئیات و شرایط پذیرش داوطلبان گفت: از جمله شرایط عمومی داوطلبان پذیرش در حوزه های علمیه عبارتند از برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛ برخورداری از سلامت جسمی و روحی؛  قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال (متولدین۱۳۸۱) و مدت خدمت سربازی و همچنین تحصیل در مقاطع بالاتر به حداکثر سن اضافه می‌شود؛ حداقل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه برای متقاضیان دوره سفیران هدایت؛ موفقیت در آزمون ورودی، مصاحبه و مشاوره و نداشتن منع قانونی از نظر نظام‌ وظیفه؛  التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از شرایط ثبت نام می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد خاطر نشان ساخت: حفظ قرآن و نهج ‌البلاغه در کنار رتبه‌های برتر علمی کشوری، از امتیازاتی است که داوطلبان دارای این موارد می‌توانند از آن‌ها بهره گیرند و امسال بیش از۴۰۰ مدرسه دوره بلندمدت و حدود ۶۰ مدرسه دوره کوتاه مدت، اعلام ظرفیت پذیرش داشته اند و همچنین مدارس دارای مجوز و ارزیابی مثبت در موضوعات مختلف از جمله؛ آموزشی، تهذیبی و... مجاز به پذیرش داوطلب می باشند. 

وی گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه در صورت وجود مقتضی و نبود مانع، در روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ساعت ۹ صبح برگزار می شود و متقاضیان در سه گروه در آزمون شرکت می کنند؛ گروه اول؛ پایه های هشتم، نهم و دهم دوره اول متوسطه؛ گروه دوم؛ پایه های یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه، دیپلم و پیش دانشگاهی و دانشجوی کمتر از ۳۰ واحد و گروه سوم؛ فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دانشجوی بالاتر از ۳۰ واحد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: کارت ورود به جلسه آزمون از روز ۱۷ الی ۱۹تیرماه ۱۳۹۹ در سامانه پذیرش، قابل دسترس خواهد بود و  متقاضیان جهت اطلاعات بیشتر به سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه https://paziresh.ismc.ir و یا به کانال پذیرش: pazireshhowzeh@ مراجعه  کنند و با مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش (آشنایی با حوزه، قوانین و مراحل پذیرش و راهنمای ثبت نام) اقدام به ثبت نام نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمود IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    14 6
    ایا من داری مدرک دیپلم هستم تولد ۱۳۵۱ هستم می توانم حوزه علمیه درس بخوانم
    • مهدی عرب نژاد IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
      2 0
      سلام علیکم اینجانب 27 سال سن دارم مدرک تحصیلی سیکل، ایا می توانم در تدریس عمومی حوزه شرکت کنم؟
    • امین IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      0 0
      بله می شود اگر اداده شما برای رسیدن به حق باشد.
    • رشیدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 0
      سلام من یک خانم هستم با۳۵ سال سن ومدرک دیپلم تجربی وپیش دانشگاهی هم ندارم می توانم در حوزه درس بخوانم ممنون میشوم پاسخ دهید
  • دانیال زینلی IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    سلام تست های سلامت سنجی چیست؟
  • سیدفوادتفاخ سیدنور٣١٣ US ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    بسم الله باولایت تاظهوربه عهدسال ٥٧که هرسال تجدیدوجوان دیگرولایی می شوندپشت رهبری ملت باافتخارایران هستیم
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام. ثبت نام برای سال تحصیلی 1400-1401(حوزه برادران) کی شروع میشود
  • حسینی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    با سلام بنده متولد 54هستم بامدرک دیپلم سرپرست سه فررند میباشم آیا میتوانم در حوزه علمیه درس بخوانم
  • کاظم IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    من دیپلم ردی هستم آیا می توانم حوزه ثبت نام کنم ؟
  • 3470095388 IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    3 0
    آیا کسی در دوره کاردانی ۱۶واحد پاس کرده باشد میتواند بهمن ماه آزمون حوزه بدهد
  • حنانه رحیمی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 1
    حوزه علمیه خواهران در شهر رشت پذیرش ندارد من چگونه میتوانم وارد حوزه علمیه شوم ؟ آیا امسال حوزه علمیه رشت دانشجو میپذیرد؟ من متولد ۸۳ هستم در مقطع دوم ( کلاس یازدهم ) دبیرستان رشته علوم انسانی امیدوارم بنده را راهنمایی کنید
  • امیرمحمودبهرامی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    سلا،من می خواهم تو حوزه ثبت نام کنم.
  • هادی نوری پور IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    باسلام طاعات وعبادات قبول چطور یک نفر با نه سال اضافه سن می تواند پذیرش حوزه شود ولی کسی که 14 ساله نمی تواند حالا اینکه چطور طبق 1080 می شود ولی مسئولان نمی خواهند انجام بدهند
  • خادم‌الزهرا IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام‌من وارد پایه هفتم میشوم ایا میتوانم در حوزه درس بخوانم؟
  • داود IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    بنده مدرک کارشناسی فقه و حقوق از دانشگاه مذاهب اسلامی دارم و مردی ۳۳ ساله هستم ، بنده شنیده ام مدرک کارشناسی فقه و حقوق به اندازه طلبه سطح دو حوزه است آیا میتوانم به حوزه وارد شوم ؟
  • لیلا IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 0
    با سلام،،، من دیپلم ردی هستم و متولد 1377 آیا میتونم در حوزه ثبت نام کنم؟