جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاندار قم

حوزه/استاندار قم با اشاره به اعلام شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی مضاعف به این استان، بر ضرورت توجه به مختصات استان قم در سیاست های حمایتی دولت در راستای مقابله با رکود ناشی از بیماری کرونا تاکید کرد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که با حضور دکتر باقری معاون سیاست های اقتصادی معاون اقتصادی رئیس جمهور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی پیگیری تبعات اقتصادی ناشی از کرونا در استان قم را مهمترین هدف این جلسه دانست و اظهار کرد: باید برای جبران خسارات وارد شده به واحدهای صنعتی و اقتصادی استان برنامه ریزی شود.

استاندار قم با بیان اینکه مبارزه با کرونا هنوز تمام نشده و زمان پایان آن نیز مشخص نیست گفت: ضمن اینکه برای کاهش شیوع بیماری کرونا تلاش می کنیم؛ بایستی سازگاری زیست شهروندان و توسعه ی اقتصادی کشور و استان قم را همزمان دنبال کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم و کاهش قیمت نفت ادامه داد: با وجود همه ی مشکلات و موانع، مسئولان کشور و استان به خوبی توانستند شرایط را مدیریت کنند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود توجه به شرایط استان ها در سیاست های حمایتی از سوی دولت را نیز ضروری دانست و تصریح کرد: استان قم در مقایسه با سایر استان ها و برخی از کشور ها توفیقات خوبی در مدیریت بحران کرونا بدست آورده است ~از این رو ملاک دولت در تخصیص اعتبارات حمایتی نباید تنها منحصر به جمعیت استان ها باشد

وی با اشاره به وزن جمعیت شهری قم، سهم بخش خدمات، حضور گسترده اتباع، بخش گردشگری و زائرپذیری استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وجود این مختصات در قم در برنامه ها و سیاستهای حمایتی دولت باید مورد توجه قرار گیرد

استاندار قم همچنین با اشاره به کشف بیماری کرونا بیان کرد: استان قم از ابتدا درگیر این بیماری شده است و مدت زمان بیشتری اقتصاد استان قم دچار رکود و تعطیلی شد و به لحاظ میزان درگیری نیز وضعیت سخت تری داشت.

استاندار قم‌ در پایان از حمایت ها و پیگیری های دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور قدردانی نمود و ابراز امیدواری نمود ویژگی ها و مختصات قم اعم از وزن جمعیت شهری، اتباع، بخش خدمات در سیاستهای حمایتی دولت مد نظر قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در این جلسه مقرر گردید دستگاههای اجرایی استان پیشنهادات خود را در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، خدماتی و اقتصادی آسیب دیده از بیماری کرونا را تدوین و ارائه کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha