یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که همه مسلمانان باید از فضیلت‌های ماه رمضان بهره کامل را ببرند، گفت: ماه رمضان، ماه بندگی و نزدیکی به خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه گرفتن طبق متن قرآن کریم از واجبات دین اسلام و ادیان گذشته بوده و دارای فضیلت‌های فراوانی است.

وی ادامه داد: روزه‌داری امری واجب و تکلیفی است که تردیدی در آن راه ندارد و همان‌طوری که اشاره شد دیدگاه تمام ادیان آن در این خصوص مشابه هم بوده و اختلافی در آن نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی بیان داشت: ازنظر تأثیر آن در صحت و سلامتی بدن انسان نیز این پزشکان و متخصصان هستند که بارها در خصوص تأثیری که در سلامت بدن دارد، توصیه‌هایی را کرده‌اند.

وی ابراز داشت: انسان‌ها ۱۱ ماه از همه نعمت‌های خداوند بهره می‌برند و اگر یک ماه هم به مسائل گوارش بدن توجه کنند و به‌نوعی به بدن استراحت بدهند، قطعاً در صحت و سلامتی بدن تأثیر فراوانی دارد.

عضو خبرگان رهبری به اهمیت روزه گرفتن در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: پیغمبر اسلام بارها در این زمینه توصیه‌هایی کرده و ضمن دعوت مسلمانان برای روزه گرفتن، فرموده‌اند: روزه بگیرد تا سالم شوید.

وی ادامه داد: بر اساس روایت اهل‌بیت سلامتی بدن نتیجه روزه است که درواقع به بُعد جسمی و سلامتی روزه گرفتن اشاره دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی افزود: در هر صورت این خدای آفرینش و خالق همه کائنات می‌فرماید: روزه بر شما واجب است همچنان که در ادیان گذشته چنین بوده است.

وی به وضعیت کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط کنونی که بیماری کرونا وجود دارد هیچ مرجع تقلیدی فتوای مخالف درزمینهٔ روزه گرفتن ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: بر اساس موازین و دستورات دینی هر واجبی که برای بدن انسان ضرر جدی داشته باشد آن واجب را انسان مکلف به انجام بدهد و این موضوع جدیدی نیست.

وی خاطرنشان کرد: این پزشکان متخصص و متدین هستند که در این زمینه می‌توانند نظر بدهند که آیا این روزه ضرر دارد یا ندارد؟

عضو خبرگان رهبری افزود: اگر روزه برای شخص کرونایی ضرر دارد نباید بگیرد اما اگر ضرر ندارد می‌تواند روزه بگیرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خاتمه بیان داشت: روزه برای ایمنی بدن فواید فراوانی دارد و تمام پزشکان روی این مهم تأکیددارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha