پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاج آقای شمس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شمس در پیامی آغاز ماه نورانی و مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدیً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدی‏ وَ الْفُرْقانِ

ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن و ماه بندگی خداوند است. ماهی که انسان می تواند به وسیله تلاوت قرآن، دعا و مناجات و روزه داری خود را به خداوند نزدیک تر کند.

ماه رمضان، ماهی که براساس فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله، «افضل الشهور» است و روزهایش «افضل الایام» معرفی شده است.

ماه رمضان، ماه خودسازی و آزادشدن از هواهای نفسانی است و اگر انسان نتواند در این ماه با آن همه رحمت و برکت، خود را از آتش جهنم رهایی دهد، شامل سخن حضرت رسول اکرم است که « إنّ الشّقی مَن حُرِمَ غفرانُ اللهِ فی هذا الشَّهرِ العَظیم».

ماه رمضان، ماه دستیگری از مستمندان و رسیدگی به محرومان است؛ امید است همگان با تأسی به مولا و آقایمان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام و در لبیک به ندای امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، در این روزهایی که بسیاری از هموطنان به دلیل ویروس منحوس کرونا از نظر معیشتی در سختی به سر می برند، به کمک محرومان بشتابیم؛ که پیامبر مهربانی ها در خطبه شعبانیه فرمود: «مَن فَطّرَ مِنکُم صائِماً مُؤمِناً فِی هذا الشّهرِ کانَ لَه بِذلکَ عندَاللهِ عِتقُ رقبَةٍ،وَ مغفرةٌ لِما مَضَی مِن ذُنُوبِهِ».

محمد شمس

مدیر حوزه علمیه استان یزد

اینجانب ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، ملت شریف ایران اسلامی، اساتید، طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان یزد، از خداوند منان توفیق بهره برداری هرچه بیشتر از این ماه بابرکت و درک با معرفت شب های قدر را برای خود و همگان خواستارم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha