جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جامعه مدرسین

حوزه/ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتحال آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله ابراهیم امینی به این شرح است:

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 (انا لله و انا الیه راجعون)

رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تأثر و تألم گردید.

ایشان تلاش‌های علمی و عملی گسترده‌ای در صیانت  و دفاع از ولایت‌فقیه و یاری امام و رهبری داشتند و ازجمله شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از اصحاب خاص علامه طباطبایی بودند.

این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذرانید و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی  انجام داد. سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

آثار علمی و  اخلاقی  ایشان ازجمله آثار قلمی مفید و تأثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی  جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی  را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم،  شاگردان و علاقه‌مندان  ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسسه صحیفه سجادیه IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    ایشان به اتفاق شهید آیت الله محمد علی لطفیان سرگزی و جانباز شهید آیت الله عباس لطفیان سرگزی در سیستان و بلوچستان نیز در خدمت به مردم کوشا بودند