شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از آنجایی که بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتی یکی از مطالبات عمومی مردم است، امور مساجد رعایت پروتکل‌های لازم در برگزاری نمازهای جماعت را متعهد می‌شود و در روند اجرای آن نیز خود نظارت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در آیین تاسیس مرکز نیکوکاری در مساجد همدان، اظهار داشت: مسجد صرفا محلی برای عبادت نیست، بلکه آنچه از صدر اسلام مطرح بوده، این مکان، مرکز تحقق عبودیت فردی و اجتماعی بوده است.

وی با تقدیر از حضور خیرین و کمک‌های مردمی در دوران مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: با وحدت مثال زدنی که از کنار هم قرارگرفتن سازمان‌های مختلف و مردم شکل گرفته است، شاهد کمک‌های خوبی در استان بوده‌ایم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نظم بخشیدن به این کمک‌ها اثرات مثبتی و بزرگی را به همراه خواهد داشت، مطرح کرد: ماهانه مبلغ زیادی توسط خیرین به نیازمندان در استان پرداخته می‌شود که با هدفمند کردن این اقدامات خیرخواهانه، می‌توان در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی، همراهی مردم با نهادهای حاکمیتی را ارائه دهنده الگویی مناسب بشری در جهان دانست و گفت: در کشورهای غربی که داعیه دار تمدن هستند، امروز شاهدیم که مسئله غارت و نگاه‌های فردی در آنجا مطرح می‌شود، اما مردم ما نشان دادند که از مسئولیت پذیری‌ اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تاسیس مرکز نیکوکاری در مساجد را به معنای ورود مردم به مسئولیت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: تکدی گری و اظهار فقر در اسلام دارای کراهت است، بنابراین در جامعه اسلامی باید خیر رسانی‌ها به نحوی باشد که عزت و آبرو طرف مقابل حفظ شود و قبل از آنکه فرد اظهار کند، باید به سراغ او برویم.

وی در پایان تاکید کرد: از آنجایی که بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتی یکی از مطالبات عمومی مردم است، امور مساجد رعایت پروتکل‌های لازم در برگزاری نمازهای جماعت را متعهد می‌شود و در روند اجرای آن نیز خود نظارت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha