یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: در مسائل مربوط به بهداشت هرچه پزشکان و متخصصان بگویند عمل می کنیم، البته یک توسل به امام رضا(ع) و عنایت ائمه معصومین(س) می تواند همه چیز را عوض می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام عصر امروز در دیدار خادمیاران آستان قدس رضوی در فارس، با اشاره به اینکه همه آنچه ما به اسم دین اعم از دستورات دینی و سبک زندگی می گوییم بازتاب توحید  است، اظهار داشت: وجود امام رضا(ع) در آموزش توحید و توحید ناب اسلامی نقش ویژه ای داشته است، که ما امیدوار هستیم ان شاءالله بتوانیم این جهت را بیش از پیش از محضر امام عزیزمان بهره مند شویم و عنایت آن حضرت را شامل حال خود کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: اینکه در حدیثی از امام رضا(ع) بیان شده ولایت شرط توحید است، به چه معنا است؟ البته متاسفانه هیچ وقت در دنیا به آن دقت لازم نمی شود، اگر توحید و یگانگی خداوند بخواهد در عرصه اجتماع بشری ظهور پیدا کند جز با ولایت امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: دعوایی که از دیرباز تاکنون، با فرعونیان و نمرودیان و اینک با امثال ترامپ وجود داشته بر سر نحوه آفرینش انسان و این قبیل مسائل که نبوده، بلکه بر سر حاکمیت توحید است، بنابراین اگر بخواهد توحید وجود داشته باشد باید همراه با ولایت باشد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون توحید همراه با ولایت، در اطاعت از ولی فقیه است که اگر به حق ولایت ولی فقیه توجه نکنیم یعنی توحید اجرا نشده و به آن عمل نکرده ایم، بنابراین حقی که ولی فقیه دارد حق توحیدی است.

امام جمعه شیراز گفت: اوج توحید در بحث با ادیان مختلف میراث معنوی ائمه معصومین از جمله امام رضا(ع) است که برای بشریت گذاشته است، از این رو اگر رسما بیان کرده ایم که در مسائل مربوط به بهداشت هرچه پزشکان و متخصصان بگویند ما عمل می کنیم به این معنا نیست که دست خدا بسته است، دست خدا باز است و یک توسل به امام رضا(ع) و یک عنایت ائمه معصومین(س) می تواند همه چیز را عوض می کند.

وی در پایان بیان داشت: باید در این ایام دعا و توسل را فراموش نکنیم، چرا که توسل به ذات اقدس الهی بالاترین وظیفه ماست؛ از خداوند خیر و عافیت بخواهید چراکه این مملکت در پناه اما رضا(ع) است، حضرت را واسطه قرار دهید تا خداوند به طور ویژه به ما نگاه کند. امیدواریم این بلا به واسطه نگاه حضرت رضا(ع) از سر ما رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha