یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماه رمضان

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه برادر دینی نباید همسایه و فقرا را به دست فراموشی بسپارند، گفت: روزه داری برای خود اعمال بسیاری دارد که دستگیری از فقرا و مستمندان یکی از آنهاست.

ماموستا فایق رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان، یکی از بزرگترین و عزیزترین اعیاد برای هر مسلمانی و از سوی دیگر این ماه بهترین فرصت برای بازگشت انسان به معنویات می باشد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: خداوند متعال درهای رحمت، غفران و بخشش خود را در این ماه بر روی بندگان خود باز می کند و خوشا به سعادت کسانی که از این فرصت به دست آمده برای آخرت خود اندوخته ای جمع کنند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: امسال بیماری کرونا باعث شد که برخی از برادران و خواهران دینی از برکات این ماه مهمانی خداوند متعال بی بهره شوند ولی در مقابل رسانه هایی هستند که از هفته های قبل با اخبار کذب خود روزه داری و صیام را در این ایام کرونایی خطرناک اعلام می کردند که این توطئه ای برای ضربه زدن به اصول اسلام است.

ماموستا رستمی ادامه داد: تمام متخصصان علم پزشکی بر این مهم اشتراک عقیده دارند که روزه نه تنها باعث تضعیف بدن نمی شود، بلکه سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، لذا کسانی که می توانند باید این فریضه الهی را ادا کنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه برادر دینی نباید همسایه و فقرا را به دست فراموشی بسپارند، بیان داشت: روزه داری برای خود اعمال بسیاری دارد که دستگیری از فقرا و مستمندان یکی از این واجبات است، لذا سعی کنیم در این ماه مبارک رمضان برادران دینی خود را فراموش نکنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha