پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 897839
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه دعا و استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: لحظه های بافضیلت این ماه مبارک فرصتی برای عروج معنوی است.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه دعا و استغفار به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: لحظه‌های بافضیلت این ماه مبارک فرصتی برای عروج معنوی است.

وی با بیان این که در اهمیت و عظمت ماه مبارک رمضان همین بس که قرآن در این ماه مبارک بر قلب پیامبر گرامی اسلام نازل شده است، افزود: انس با قرآن در ماه نزول قرآن کریم از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سحرهای ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنمی برای دعا و توسل به درگاه خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: غفلت از این لحظه‌های معنوی با خسارت های بسیاری برای ما همراه خواهد بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که سحرگاهان فرصت بسیار ارزشمندی برای برآورده شدن حاجات مؤمنان است، تصریح کرد: به طور حتم با استغفار به درگاه خداوند متعال در سحرگاهان می توانیم به حاجات خود برسیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این روزهایی که ایران اسلامی در حال مبارزه با یک ویروس منحوس است به طور حتم دعا و توسل به درگاه خداوند متعال بسیار راهگشا خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به این که محافل و نشست های عمومی در مساجد تعطیل است باید تلاش کنیم تا از معنویت این ماه از خلوت های شبانه و سحرگاهی بیشتر بهره گیریم.

حجت الاسلام طبرسی از دعا و استغفار به عنوان بهترین راه مقابله با مشکلات یاد کرد و افزود: این شب ها و روزهای بافضیلت سعی کنیم از فرصت های به وجود آمده بیشتر برای دعا و استغفار استفاده کنیم.

وی، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و با بیان این که این ماه فرصت مغتنمی برای تقویت فضائل اخلاقی و ترک محرمات است، افزود: قرآن کریم به عنوان کتاب انسان ساز باید بیش از پیش در این ماه مورد توجه قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که به برکت ماه مبارک رمضان شاهد رشد ارزش های اخلاقی و دینی در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از این ارزش های اخلاقی مهم رسیدگی به محرومان جامعه است که در این ماه پرفیض بسیار سفارش شده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که دستگیری از محرومان و نیازمندان کسب توشه ای برای آخرت است، ادامه داد: ما باید با الهام گیری از نخستین امام شیعیان(ع) که نماد حق و عدالت در جهان است، در جهت کاهش مشکلات مردم گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha