شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که ماهواره نور به‌خوبی در فضا قرار گرفت، گفت: پرتاب ماهواره به فضا مایه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور به فضا، اظهار داشت: این پرتاب از دو بُعد داخلی و خارجی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: در داخل کشور با توجه به پیش‌بینی‌هایی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در همان اوایل انقلاب داشتند و در ادامه نیز رهبر انقلاب تأکید فراوانی داشتند بحث خودکفایی در همه عرصه‌ها به‌خصوص نظامی بود که این مهم بحمدالله در نیروی‌های نظامی محقق شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز بابیان این‌که نیروهای نظامی کشورمان تخصص‌های فروانی دارند، بیان داشت:  وقتی تاریخچه نیروی نظامی در جهان را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که در کشورهای قدرتمند دنیا بسیاری از فنّاوری‌ها درزمینهٔ نظامی بروز کرده و بعدها در اختیار صنایع دیگر قرارگرفته و امروز شاهد هستیم این مهم در نیروهای نظامی کشورمان نمود و ظهور پیداکرده است.

در بُعد نظامی با هدایت رهبری شاهد پیشرفت‌های جهشی بودیم

وی ادامه داد: در بُعد نظامی در بعد از انقلاب با هدایت رهبری شاهد پیشرفت‌های جهشی بودیم و در این میان سپاه هم به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی همواره پیشگام بوده است همچنان که ارتش نیز درزمینه هایٔ مختلف پیشرفت‌های لازم را داشته است.

عضو خبرگان رهبری پرتاب ماهواره به فضا را مایه‌ای قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت:  جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر درزمینهٔ پیشرفت‌های موشکی و راداری به‌خوبی عمل کرده است و هرچند که پیش‌ازاین درزمینهٔ پرتاب ماهواره تلاش‌هایی داشتیم اما این بار با موفقیت همراه شد و ماهواره در فاصله خوبی از کره زمین قرار گرفت.

وی ادامه داد: درواقع می‌توان گفت امروز جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهایی قرار گرفت که نیروی‌های نظامی آن‌ها ماهواره در فضا دارند که خود این کار اقتدار کشورمان را نشان می‌دهد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تأکید کرد: نکته مهم در این زمینه این است که این پیشرفت‌ها بدون اتکا به خارج از کشور بوده که خود گواه پیشرفت‌های روزافزون کشور است.

وی افزود: این اقدام موفقیت‌آمیز درواقع چشم‌انداز روشنی را باز کرد و  اعتمادبه‌نفس و شعار ما می‌توانیم را در عمل محقق ساخت.

عضو خبرگان رهبری بُعد بین‌المللی پرتاب ماهواره نور را موردتوجه قرارداد و گفت:  یکی از شاخص ما در این‌گونه اقدامات واکنش دشمنان نظام است که در واکنش به این اقدام کاملاً سردرگم و گیج شده بودند به‌طوری‌که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا تکذیب کرد و رؤیاپردازی عنوان کرد اما در ادامه تأیید کردند که جمهوری اسلامی این قدرت را دارد و باافتخار تمام به باشگاه کشورهایی که ماهواره در فضا دارند پیوست.

باید ماهواره‌های قوی‌تری را به فضا پرتاب کنیم

وی بابیان این‌که در اواسط راه هستیم، ابراز داشت: باید ماهواره‌های قوی‌تری را به فضا پرتاب کنیم که تا بتوانیم از این دستاورد مهم نیز بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تصریح کرد: البته این پرتاب موفقیت‌آمیز در شرایط تحریم و کرونا صورت گرفت که خود حاوی پیام‌های زیادی بود.

وی ادامه داد: دشمنان نظام در حالی به این فکر بودند که با تحریم‌ها جلوی پیشرفت نظام را بگیرند اما در عمل دیدند که نه‌تنها این خواسته‌ای آن‌ها محقق نشده بلکه جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز قوی‌تر شده است.

دانشگاه در خدمت انقلاب و قدرت دفاعی کشور است

رئیس دانشگاه قم به نقش دانشجویان و اساتید دانشگاه در این موفقیت‌ها اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاهیان عزیز مخصوصاً در رشته‌های فنی و مهندسی قراردادهای تحقیقاتی خوبی را با  ارگان‌های نظامی و تحقیقاتی منعقد کرده‌اند و در واقع دانشگاه هم در خدمت انقلاب و قدرت دفاعی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بنده به‌نوبه خودم از تمامی کسانی که در این مسیر تلاش کردند به‌خصوص سردار حاجی‌زاده و سردار سلامی تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha