شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 897850
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
نگرانی ها از حضور فیلمبردار مزاحم در خارج از مسجد ادمونتون

حوزه/ فردی در خارج از مسجد الرشید در شهر ادمونتون کانادا، در حالی که در اتومبیل خود نشسته و از مسلمانان فیلمبرداری می کرد، با گفته های اسلام ستیزانه و نفرت محور اعضای جامعه را آزار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از calgarysun، واحد جرایم نفرت محور در پلیس ادمونتون در کانادا، تحقیقاتی را درباره انتشار ویدئوی تهدیدآمیز علیه مسجد محلی آغاز کرده است.

در این ویدئو به نظر می رسد که مردی در ساعات اقامه نماز در خارج از مسجد الرشید در شهر ادمونتون ایستاده و اظهارات نفرت محور و ضداسلامی سر می دهد.

این ویدئو که در ابتدا در یوتیوب گذاشته شده و اکنون در سایت های رسانه های اجتماعی منتشر شده است ، مردی را نشان می دهد که در وسیله نقلیه خود در خارج از مسجد ادمونتون شمالی نشسته است و تعداد افرادی را که وارد ساختمان می شوند ، شمارش می کند.

وی مدعی می شود که قصدش از شمارش مسلمانان این است که اطمینان حاصل کند آن ها دستورالعمل های بهداشت عمومی را دنبال می کند و سپس به خوردن یک ساندویچ بیکن (گوشت خوک) می پردازد.

در یک ویدیوی دوم که به صورت آنلاین منتشر شده است ،  همان مرد در پارکینگ مسجد رانندگی می کند و همه وسایل نقلیه را می شمارد.

در یک ویدئوی سوم که به صورت آنلاین منتشر شد ، این مرد فیلم از یک زن و دو کودک که در خارج از مسجد مشغول بازی هستند ، فیلم برداری کرده و آن ها را محکوم به عدم رعایت «فاصله گذاری اجتماعی» می کند.

نور الهندی ، مدیر روابط عمومی مسجد در این باره  گفت این فیلم برداری ها «بسیار نگران کننده و تکان دهنده» هستند و اعضای مساجد با پلیس در تماس بوده اند.

الهندی گفت: جامعه ما در حال گذراندن نبرد بسیار سخت برای ماندن در خانه در ماه رمضان است. ماه رمضان ماهی است که اعضای جامعه با هم جمع می شوند. ما در ماه رمضان حدود ۲،۰۰۰ نفر در مسجدمان داریم و امسال همه  در خانه ها مانده اند.

سخنگوی پلیس شهر ، گفت که روز دوشنبه واحد جنایات نفرت محور از این فیلم آگاهی پیدا کرده و در حال تحقیق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha