جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرمست

حوزه/ استاندار قم با اشاره به آسیب وارد شده به بخش گردشگری و خدمات به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: مشکلات صنعت گردشگری قم از مقامات ملی پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه   بهرام سرمست استاندار قم در نشست با نمایندگان خانه مسافرها و دفاتر خدمات گردشگری استان قم،طی سخنانی با اشاره به تاثیرپذیری همه ی مردم جهان  از بیماری کرونا اظهار کرد: این بیماری نقطه ی عطفی در تاریخ بشریت خواهد بود.

استاندار قم با بیان اینکه در مقایسه با بسیاری از کشورها شرایط بهتری در مقابله با بیماری کرونا داشته ایم افزود: خوشبختانه دولت کارنامه ی موفقی در راستای مدیریت کرونا داشته است.
وی با بیان اینکه استان قم وضعیت ویژه ای نسبت به سایر استان های کشور دارد ادامه داد: استان قم به لحاظ سهم بخش های اقتصادی، یک استان زیارتی و خدماتی است و نزدیک به ۶۰ درصد از اقتصاد استان در این حوزه است.

سرمست بیان کرد: بیماری کرونا نیز در شرایطی بر کشور حادث شد که بهترین دوره برای جذب زائرین و مسافرین بود و همین امر سبب تشدید آسیب پذیری در قم نسبت به سایر استان ها شد.
مقام عالی دولت در استان همچنین با اشاره به کشف بیماری کرونا در قم خاطرنشان کرد: همین مسئله سبب شد برای پیشگیری از بحران محدودیتی داشته باشیم و به لحاظ وسعت شیوع بیماری نیز در استان قم شرایط سختی داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل دو بیمارستان نیمه تمام و افزایش ظرفیت درمانی استان قم در بحبوحه ی شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: اگرچه این کار در راستای کنترل بیماری کرونا صورت گرفت، اما می تواند در بهبود گردشگری سلامت در آینده نیز نقش ایفا کند. 

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی برخی مشاغل از جمله در بخش گردشگری مذهبی گفت: دولت در شرایطی که مهمترین اولویت کشور کاهش شیوع بیماری کرونا بود چاره ای جز تعطیلی مشاغل پررسیک نداشت.

استاندار قم با اظهار امیدواری نسبت به کنترل بیماری در آینده نه چندان دور تاکید  با گشایشی که ایجاد خواهد شد، شاهد رونق بخش گردشگری استان خواهیم بود .

مقام عالی دولت در استان قم همچنین اعتمادسازی در بعد بین المللی در صنعت حمل و نقل و گردشگری در دوران پساکرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: برای دوران پساکرونا نیز دغدغه های فعالان اقتصادی استان به مسئولان کشور منتقل و پیگیری می شود.

وی دست گیری از پرسنل واحدهای خدماتی توسط مدیران آنها را نیز بسیار باارزش دانست و بیان کرد: بحث همدلی مومنانه و مواسات باید مورد توجه همه ی فعالان اقتصادی استان قرار بگیرد.

در ابتدای این جلسه حاضرین در این نشست مشکلات خود را که به دلیل بیماری کرونا و کاهش سفر به قم حادث شده بود بیان نموده و خواستار کمک دولت در راستای تاب آوری حوزه ی گردشگری استان قم شدند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha