جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهید مطهری

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: یکی از ویژگی های بارز شهید مطهری این بود که برای هدایت آحاد جامعه و به خصوص نسل جوان، دغدغه و برنامه داشت.

مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: استاد مطهری شخصیت ممتاز و خاصی است که به تعبیر امام راحل، پاره تن و حاصل عمر ایشان بود؛ شخصیتی که در همه عمر دغدغه هدایت مردم و به خصوص نسل جوان را داشت و برای این کار برنامه ها و ایده های خود را به خوبی در سخنرانی ها و کتاب هایش ارایه نمود.

وی افزود: تربیت و هدایت مطلوب نسل جوان البته همواره جزو دغدغه های جدی بزرگان انقلاب اسلامی بوده که به خصوص برای توفیق در این امر باید از الگوی اندیشه ناب شهید مطهری بهره بُرد.

این استاد دانشگاه همچنین گفت: یکی از ویژگی های این معلم شهید این بود که در تحلیل مسایل اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی، ضمن به روز بودن و توجه به شرایط و تحولات جامعه، همواره با آینده نگری و بصیرت صحبت می کرد و یا دست به قلم می شد و در این بین هر جا که انحرافی مشاهده می نمود، دلسوزانه و البته شجاعانه هشدار می داد و حتی در موارد بسیاری پیشنهادات و راهکارهای به روز مطرح می کرد.

وی بیان داشت: شهید مطهری به طور خاص در در مقاله "رهبری نسل جوان" که در کتاب ده گفتار ایشان آمده، دغدغه های خود را برای هدایت جوانان و نوجوانان بیان نموده و قبل از هر چیز تاکید می کند که ما باید مشکلات و دردها و نیازهای این نسل را به درستی بشناسیم و بدانیم که هر نسلی شرایط و اقتضائات خاص خود را دارد و نمی توان بر اساس نسخه های نسل های قبلی با آن رفتار کرد.

اسلامی همچنین افزود: استاد مطهری تاکید داشت که می بایست روش ها و شیوه های تربیتی نسل جوان متناسب با شرایط روحی و اجتماعی آنان باشد و این مهم هم باید مورد توجه خانواده ها و نیز متولیان تربیتی و آموزشی کشور باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha