دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حضور جهادی طلاب در کنار سایر گروههای جهادی، خودجوش و مردمی در میدان مقابله با کرونا، حرکتی ارزشمند در گسترش فرهنگ همدلی است.

سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با قدردانی از تلاش اهل هنر، رسانه و فرهنگ در کنار مدافعان سلامت در جهت مقابله با کرونا عنوان کرد: در این روزهای سخت، تلاش جهادی طلاب و روحانیون با روحیه اخلاص و احساس مسئولیت قابل تقدیر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: عرصه مقابله با کرونا، پیام مهمی در فرهنگ همدلی و مهربانی به همراه داشت، به ویژه حضور جهادی طلاب در کنار سایر گروههای جهادی، خودجوش و مردمی در میدان مقابله با کرونا، حرکتی ارزشمند در گسترش فرهنگ همدلی است.
وی تصریح کرد: طلاب در کنار مدافعان سلامت و کادر درمانی در ارائه خدمت به بیماران، تلاش زیادی کردند و حتی در آرامستان‌ها نیز شاهد خدمات گسترده‌ای از طرف طلاب جهادی بودیم که با توجه به نیاز مردم در این برهه، از هیچ جانفشانی و ایثاری، دریغ نکردند.
حسینی کاشانی عنوان کرد: در شرایطی که در برابر بسیاری از توطئه‌ها و هجمه‌های مختلفی از طرف بدخواهان قرار گرفتیم، حضور با ارزش گروههای جهادی، پاسخ بسیاری از هجمه‌ها را در میدان عمل داد.
وی گفت: روحانیت و طلاب، در بدترین شرایط در کنار مردم بوده و هستند و در این مدیریت بحران نیز همراهی و و همدلی خود را نشان دادند و مشارکت خوبی در مسیر خدمت‌رسانی به بیماران و خانواده‌ها داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی نیز از ابتدای شیوع کروناویروس با پیگیری مصوبات، همواره به جایگاه روحانیت و طلاب جهادی در مدیریت این بحران توجه داشته و بخش عظیمی از بار فرهنگی و تبلیغی در کاهش تبعات اجتماعی و فرهنگی کروناویروس و تبیین سبک زندگی را بر عهده این قشر اثرگذار می‌داند.
وی تصریح کرد: تفاهم‌هایی در جهت تولید آثار مستند در مورد تلاش گروههای جهادی به ویژه طلاب و روحانیت به همراه مدافعین سلامت داشته‌ایم و در این باره مستندات فاخر و ارزشمندی از هنرمندان تولید شده است، همچنین در تولید محتوا در فضای مجازی به بیان نقش گروههای جهادی طلاب در خدمت رسانی توجه داشته‌ایم.
حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب در بسیاری از فعالیت‌ها از جمله کمک به اقشار ضعیف و آسیب‌دیده با فراهم‌سازی سبدهای معیشتی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی، پرداختن به امور شرعی اموات کرونایی و حتی تولید ماسک و ...حضور داشتند.
وی بیان کرد: در بسیاری از حوادث، طلاب جهادی حضور موثر خود را به اثبات رسانده‌اند و ما ظرفیت عظیمی را در شهر مقدس قم در فعالیت‌های فرهنگی آنان شاهد بوده‌ایم و این خدمات موجب دلگرمی مردم و حتی کادر درمانی در این روزهای سخت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تولید محتواهای دینی و فرهنگی از سوی روحانیت به خصوص در پاسخ به شبهات در فضای مجازی نیز از جمله ظرفیت‌های مهمی است که مورد استقبال قرار گرفته است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha