جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نصرت‌الله لطفی کاشانی

حوزه/ لطفی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس هرگز تعطیل ناپذیر نیست و امسال نیز این راهپیمایی با رعایت پروتکل های بهداشتی به انحای مختلف در سراسرکشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نصرت الله لطفی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و همفکری ستاد بزرگداشت سالگرد قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد و روز جهانی قدس که با حضور مسئولین ادارات  و بخش های مختلف استان قم در مرکز صدا و سیمای قم برگزار شد، گفت: در طول ۴۰ سال مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند به میراث امام راحل و پایه گذاری که از سوی ایشان در مورد روز جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام شد، پایبند بودند و قطعا امسال هم این گونه خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: امام راحل معتقد بودند،‌اعلام روز جهانی قدس در ارتباط با همه مومنین، مسلمانان و همه زمانها است.

وی بیان داشت: در سال گذشته همه شاهد بودند، راهپیمایی روز قدس در۱۰۰ کشور جهان برگزار شد و همین مسئله آثار و برکات خوبی هم در دنیا علیه اسرائیل غاصب به همراه داشت و امسال هم این برنامه ادامه خواهد داشت.

لطفی افزود: اگر امروز بحث اول دنیا در مورد حوزه بهداشت و موضوع کرونا است، مسئله معنوی مردم دنیا نیز آزادی فلسطین است. نگاه این است این بزرگداشت تحت هر شرایطی تعطیل ناپذیر است، البته به همراه اقتضائات و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و هدف این است این راهپمایی باید تداوم یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: امسال به دلیل شرایط خاص،هدف عدم تعطیلی بزرگداشت روز قدس است، دلیل آن وجه تمایز یوم الله قدس با سایر مسائل است،چرا که به این مسئله به عنوان موضوع دینی و ارزشی اعتقاد داریم و ازاین مهمتر در شهادت سردار قاسم سلیمانی مستقیم یا غیر مستقیم اسرائیل پای کار بوده و شرکت داشته داشت.

لطفی گفت: مسئله دیگر برای وجه تمایز این مراسم و اهمیت برگزاری آن، خنثی کردن توطئه  کشورهای خلیج فارس با استکبار جهانی و اسرائیل برای برهم زدن منطقه و مهمتر، خنثی نمودن برپایی معامله قرن است که در سال گذشته انجام شد و در این رابطه موضوعی که اهمیت ویژه ای دارد و باید به آن توجه کرد، بصیرت افزایی نسبت به اهمیت برگزاری روز جهانی قدس برای آحاد مردم و جوانان در کشور است، در این مسئله لازم است رسانه های بیداری و شنیداری وارد میدان شوند و بصیرت افزایی کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جلسه ای که در مورد برگزاری مراسم ارتحال امام راحل برگزار گردید، افزود: در این رابطه تلاش است از راه های گوناگون مانند انجام برگزاری مسابقه فرهنگی، بصیرت افزایی و اطلاع رسانی با حضور رسانه های بیداری و شنیداری بهره برداری شود.

وی افزود: بنابراین مراسم روز جهانی قدس به دلیل اهمیت آن و براساس اقتضائات و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی ستاد مدیریت بحران ویروس کرونای کشور برگزار می شود، چرا که اصل سیاست و برنامه ریزی ما در مورد روز جهانی قدس براساس باور دینی، اعتقادی و... است و در این رابطه باید همه عوامل و دستگاها برای برگزاری آماده باشند تا در زمان برگزاری گرفتار غفلت و عدم اطلاع رسانی نشوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اما درباره نحوه برگزاری مراسم روز جهانی قدس، در تعدادی از شهرستان های سفید، مبنا حضور فیزیکی در راهپیمایی است و در شهرهای که حضور فیزیکی ممکن نیست، حضور خودرویی انجام می شود. بدین صورت که در بعضی شهرها موتور سواران و خودروها در حالی که خانواده در آن حضور دارند، پرچم بدست در روز مراسم شرکت خواهند کرد و در این مسیر هم شعار و برنامه دیگر هم صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: برنامه دیگر انجام راهپیمایی در فضای مجازی است بدین صورت که سعی این است در فضای مجازی اطلاع رسانی برای ایجاد موج جهانی انجام شود.

لطفی عنوان کرد: در روز مراسم روز جهانی قدس، یکی از برنامه هایی که صورت می گیرد،  برافراشته شدن پرچم فلسطین و آتش زدن پرچم اسرائیل خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قم با اشاره به قابل تأمل بودن اعلام وضعیت قرمز برای قم در آستانه برگزاری روز قدس افزود:  این که چرا قم به عنوان وضعیت قرمز اعلام شد، مورد تأمل است و بدتر از همه اعلام کردن شهر قم به عنوان آغازگر نشر ویرس، جفاء در حق مردم قم بوده است و این مسئله از همان زمان اعلام هم مشکوک بود و در همین هفته قبل معاون وزیر بهداشت گفته بود که ویروس کرونا از قم آغاز نشده  و ربطی  قم به طلاب چینی نداشته است.

وی بیان داشت: برگزاری مراسم روز جهانی قدس در قم به این صورت است که حداقل کاری که در قم انجام می شود، برپایی راهپیمایی خودرویی همراه با حضور خانواده ها در خودرو است. در این روز موتورسواران هم حضور فعال خواهند داشت.

لطفی گفت در جلسه  روز گذشته در تهران،‌بنده  همین حرف اینجا را گفتم و نظر ما در مورد برگزاری روز قدس« تعطیل ناپذیری، تصمیم اقتضائی و براساس پروتکل های  بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بوده است». اما برخی از بی سلیقی تیتری زدند که مورد استفاده رسانه های بیگانه شد.

وی گفت: هیچ چیزی به عنوان موضع رسمی متولی برگزاری راهپیمایی تحت هر عنوانی، عدم برگزاری اعلام نشده و در دستور کار هم نیست. آنچه در دستور کار است بزرگداشت روز جهانی قدس به عنوان مراسم تعطیل ناپذیر است.

انتقاد از مصدود شدن خیابان ارم

لطفی با انتقاد از بسته و مصدود شدن خیابان ارم(آیت الله مرعشی) گفت: با این مسدود شدن عملا ارتباط بین سمت بازار و باجک برای مردم قم و مسافران قطع شده است و کسی هم پاسخ گو نیست.

وی افزود: اکنون که در حرم  مطهر حضرت معصومه(س) بسته است، امنیت هم که برقرار است، حداقل بگذارید مردم به راحتی از خیابانها عبور کنند؛ چرا همه جا را سد معبر کرده اید و بسته اید. مردم اعتراض دارند، مسئولان جواب بدهند، این سد معبر کردن از پل بازار، خیابان شهدا(صفائیه)، گذرخان به چه معنا است مردم پیاده از کجا باید بروند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha