جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد وحیدی

حوزه/ نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه حوزه فرهنگ انسجام ندارد، گفت: حوزه فرهنگ دینی در گام دوم انقلاب نیاز به انسجام مدیریتی و قرارگاه و فرماندهی دارد تا خروجی‌های خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمد وحیدی، منتخب مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست با مدیران حوزوی استان، با اشاره به حضور بیش از سه هزار طلبه و روحانی در خراسان شمالی، اظهار کرد: تعداد طلاب و روحانیان در استان آمار کمی نیست و  می‌توانند تأثیر زیادی در انسجام‌بخشی به حرکات فرهنگی در خراسان شمالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان تأثیرگذاری در یک فرایند زمانی اثرگذاری ملموس‌تر و مهم‌تری دارد، گفت: الآن زنجیره کار فرهنگی نسبت به گذشته بسیار سخت است، تجسم عینی فرهنگ این است که خیلی از کودکان و فرزندان ظاهراً در کنار ما هستند اما فکر و روح آنها در دهکده جهانی سیر می‌کند.

وحیدی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه حوزه فرهنگ انسجام ندارد، اظهار کرد: حوزه فرهنگ دینی در گام دوم انقلاب نیاز به انسجام مدیریتی و قرارگاه و فرماندهی دارد تا خروجی‌ها خود را نشان دهد.

وحیدی تصریح کرد: البته سازمان‌های مردم‌نهاد دینی و تشکل‌های مذهبی مردمی تأثیرگذار است، ولی وقتی تأثیرگذاری کامل روی می‌دهد که این تشکل‌ها انسجام فرماندهی داشته باشند؛ اما اگر این انسجام نباشد معلوم نیست به نتیجه مطلوب می‌رسیم یا خیر.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود کارگروه فرهنگ دینی با حضور روحانیان برجسته استانی تشکیل شود تا این کارگروه مسائل مورد نظر در این حوزه را به نمایندگان استان پیشنهاد بدهد و مطالبات از سوی نمایندگان تبدیل به مکاتبه شده و در مجلس پیگیری شود.

وحیدی اضافه کرد: درزمینهٔ کتابخانه تخصصی حوزوی باید مانند آستان قدس، از ظرفیت اوقاف و حرم حضرت سید عباس (ع) در بجنورد استفاده کنید، الآن کتابخانه‌های مادر تخصصی ما در مشهد هم وصل به اوقاف و حرم هستند؛ زیرا با توجه به کمبودهای بودجه‌ای نمی‌توان از ارشاد انتظار راه‌اندازی چنین کتابخانه‌ای را داشت، هرچند در تأمین کتب این کتابخانه می‌توانیم از جاهای مختلف پیگیر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha