شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حلقات صالحین بهترین مکان برای جذب جوانان به حوزه است، و لذا سرگروه ها و مربیان در این حلقات با معرفی حوزه و ویژگی‌ها و ظرفیت‌های آن، باید جوانان را با حوزه آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در مجمع استادیاران صالحین استان همدان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: جریانات انقلابی که شبکه صالحین نیز جزئی از آن است، در ایام گذشته با عملکرد عالی که ثابت کردند، دارای توانایی مدیریت جریانات اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت در مسائل دیگر نیز استفاده کرد، ابراز کرد: از این ظرفیت به وجود آمده نه تنها در حوزه کرونا، بلکه پس از پایان کرونا نیز می‌توان در حوزه مسائل اجتماعی و مسائل اقتصادی استفاده کرد و از آن برای رفع مشکلات بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه شاخصه‌های تربیتی مدیریت، باید مدنظر سرگروهان صالحین باشد، گفت: جریان خلقت مبتنی بر تربیت است، چرا که تربیت از ابتدا تا انتها خلقت با بشر همراه است.

وی برگزاری کلاس‌های درس در فضای مجازی را هم فرصت دانست و هم تهدید، و خاطرنشان کرد: از آنجایی که مدیریت این فضا در دستان ما نیست، بنابراین باید مراقب آن باشیم، چرا که این حضور در عین حال که یک فرصت محسوب می‌شود، به عنوان تهدید نیز می‌توان از آن نام برد.

امام جمعه همدان یادآور شد: البته میزان موفقیت نحوه آموزش به صورت مجازی نیازمند بررسی است تا با نکات ضعف و قدرت آن، خصوصا در عرصه تربیتی شناسایی شویم، چرا که تربیت، دارای یک فرآیند مستمر است.

وی با تأکید بر اینکه نباید از مشکلات پس از کرونا نیز غافل شویم، مطرح کرد: برای پس از کرونا نیازمند برنامه ریزی دقیق و کاملی هستیم تا در مسیر رفع مشکلات با قدرت قدم برداریم و در این راه صالحین می‌تواند با عزمی راسخ وارد میدان شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان با اشاره به ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، گفت: حلقات صالحین بهترین مکان برای جذب جوانان به حوزه است و لذا سرگروهان و مربیان در این حلقات با معرفی حوزه و ویژگی‌ها و ظرفیت‌های آن، باید جوانان را با حوزه آشنا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha