جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به نبود کتابخانه تخصصی علوم حوزوی در استان، گفت: در نبود این کتابخانه بسیاری از طلاب برای انجام پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های خود مجبور هستند به مشهد و کتابخانه‌های تخصصی موجود در این شهر مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست مدیران و مسئولان حوزوی استان با نمایندگان منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت تقویت و تداوم انسجام و اتحاد نمایندگان منتخب مردم استان در مجلس، اظهار کرد: یک نگرانی در رابطه با مجمع نمایندگان استان وجود دارد و آن این است که خدای‌ناکرده بار دیگر این مجمع به سمت تشتت و تفرقه پیش برود.

وی با بیان اینکه سابقه این مجمع تاکنون چندان مناسب نبوده است، افزود: مجمع نمایندگان استان ظرفیت بسیار خوبی بوده و اگر پنج نماینده استان در مجلس شورای اسلامی ید واحده باشند می‌توانند به‌مثابه مشتی در برابر زورگویی‌ها و انحصارطلبی‌ها و رانت‌خواری‌ها عمل کنند.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان در صورت همگرایی و هم‌افزایی می‌تواند در زمینه‌هایی چون دست‌گیری از نیازمندان و مستضعفان و مباحث فرهنگی مختلف فعالیت‌های شایسته‌ای انجام دهد.

وی اضافه کرد: اما متأسفانه سابقه کار نشان داده حتی در مجلسی که اصولگراها حاکم بودند این مجمع محل بزرگ‌ترین اختلاف‌ها شده و ردپای شخصیت‌های سیاسی و باندبازی‌ها در این مجمع آفت آفرین شده است.

حجت‌الاسلام آزموده خطاب به منتخبان مجلس شورای اسلامی، گفت: کسانی که به شما رأی داده‌اند مشکل اقتصادی دارند اما هم‌زمان با نگاه فرهنگی به شما رأی داده‌اند؛ از این‌ رو کیفیت رأی شما بالا است.

وی ادامه داد: شما رأی نیروهای انقلابی و بچه مذهبی‌ها را دارید، رأی روحانیت را دارید که اگر پای کار آمده است هیچ نفعی برای خود نمی‌بیند بلکه دغدغه انقلابی و دینی دارند.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: بر این اساس توقع می‌رود ظرفیت مجمع نمایندگان فعال شده و از انسجام آن مراقبت شود تا خدای‌ناکرده بار دیگر اختلافات عود نکرده، مشکلات بروز نکند و صحنه رفاقت‌ها به رقابت ناسالم تبدیل نشود؛ به همین دلیل باید تلاش کنید ید واحده شوید تا از این ظرفیت استفاده مطلوب صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد در ادامه اظهار کرد: اکنون حوزه علمیه خراسان شمالی و بیش از سه هزار طلبه و روحانی استان فاقد مجموعه فرهنگی هستند، در حالی که این مهم نیاز ضروری حوزویان و خانواده‌های آنها است.

وی با اشاره به نبود کتابخانه تخصصی علوم حوزوی در استان، افزود: در نبود این کتابخانه نمی‌توانیم دغدغه‌های پژوهشی طلاب را سامان دهیم و بسیاری از طلاب برای انجام پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های خود مجبور هستند به مشهد و کتابخانه‌های تخصصی موجود در این شهر مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه الآن سطح چهار حوزه علمیه در خراسان شمالی تدریس می‌شود، ادامه داد: طلاب سطح چهار حوزه علمیه می‌توانند به‌صورت ویژه در مباحث فرهنگی جامعه نقش‌آفرین باشند.

وی اضافه کرد: اگر کتابخانه تخصصی علوم حوزوی در استان راه‌اندازی شود، خروجی‌های آن مورداستفاده همه مردم خواهد بود و سبب تقویت زیرساخت‌های فرهنگی نهادهایی از جمله ارشاد، سازمان تبلیغات، صداوسیما و ... در استان می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: امید می‌رود با پیگیری نمایندگان مجلس این مرکز زیر نظر حوزه علمیه تأسیس شده و بخشی از نیاز فرهنگی و دینی استان را مرتفع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha