شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به اعضای شورای زکات استان، با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را در هزینه کرد زکات رعایت کنید، اظهار کرد: در پساکرونا مشکلات مادی زیادی خواهیم داشت، ازاین‌رو باید آسیب دیدگان از کرونا را در اولویت دریافت مبالغ زکات قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نخستین نشست شورای زکات استان در سال جاری، اظهار کرد: شورای زکات حلقه وصل و پل ارتباطی برای این است که واجب زکات به محل اصلی خود برسد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آثار معنوی و تربیتی زکات، گفت: مکتب تربیتی نماز هر روزه، مکتب تربیتی روزه و زکات سالیانه، مکتب تربیتی نماز جمعه هفتگی و مکتب تربیتی حج سالیانه است و اسلام همه اینها را برای تربیت ما تعبیه کرده است.

وی افزود: اینکه در زکات مردم می‌خواهند بخشی از مال خود را با اعتقاد به اینکه جایگزین می‌شود جدا کنند امتحان بزرگی است و این نگاه زیبای قرآن و اسلام باید فرهنگ‌سازی شود؛ زیرا هنوز آن‌چنان‌که شایسته و بایسته است این نگاه معنوی به زکات در جامعه فرهنگ‌سازی نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید این موضوع در بین مردم تبیین شود که وقتی زکات پرداخت می‌کنید در واقع برای رشد و قرب الی الله این کار را می‌کنید تا وقتی پرداخت زکات صورت می‌گیرد مانند نماز حالت سبک‌بالی به پرداخت‌کنندگان دست دهد.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با بیان اینکه رسانه‌ها و صداوسیما هم باید زکات خود را پرداخت کنند، بر تبلیغ و اطلاع‌رسانی بیشتر در مورد زکات در رسانه‌ها و صداوسیما تأکید کرد.

وی افزود: تولید و برنامه‌سازی برای پرداخت زکات و فضاسازی بسیار مهم است؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود رسانه‌ها و صداوسیما قبل از فصل درو و برداشت برای زکات فضاسازی کنند تا پرداخت زکات برای مردم آسان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اهالی رسانه اظهار کرد: با کارهای هنری و تبیینی زیبایی‌های برنامه‌ریزی اسلام را در مسائل معنوی و فرهنگی برای مردم برجسته‌تر کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه در نظر گرفتن موارد تشویقی در پرداخت زکات بسیار مهم است، گفت: باید کشاورزانی که زکات می‌دهند مورد تشویق مادی و معنوی قرار گیرند؛ زیرا کسی که در خط اول پرداخت زکات است با کسی که زکات خود را نمی‌پردازد یکی نیست و کسی که این واجب خود را انجام بدهد باید بداند نه‌تنها در دنیا بلکه در آخرت هم دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به تبلیغ مجازی زکات به‌ویژه در سال جاری باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد و مبلغان و روحانیان از مناظر گوناگون موضوع زکات را برای مردم تبیین کنند.

وی اضافه کرد: امسال و با توجه به شیوع کرونا مردم آمادگی بیشتری برای پرداخت زکات دارند، زیرا زکات نوعی صدقه برای دور کردن بلا بوده و این صدقات غضب الهی را فرومی‌نشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر با صدقات به میدان بیاییم این صدقات آثار غضب الهی را از بین می‌برد، هرچند برخی از بلاها عکس‌العمل کارهای ما است.

وی خطاب به اعضای شورای زکات خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را در هزینه کرد زکات رعایت کنید، اظهار کرد: در پساکرونا مشکلات مادی زیادی خواهیم داشت؛ ازاین‌رو باید آسیب دیدگان از کرونا را در هزینه کرد زکات ببینید و آنها را در دریافت زکات در اولویت قرار بدهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha