جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زکات

حوزه/ معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: فعالیت کلیه سازمان ها، مراکز و مؤسسات خیریه عام در زمینه جمع آوری زکات فطره، منوط به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، مسعود خاندایی، امروز در نشست کارگروه ساماندهی زکات فطره شهرستان کاشان، گفت: از هر گونه فعالیت بدون مجوز اعم از تبلیغات، اعلام شماره حساب حتی در فضای مجازی و گذاشتن صندوق اخذ زکات فطره با دستور دادستانی و از طریق نیروی انتظامی ممانعت می شود.

وی افزود: فرهنگ سازی و همچنین ساماندهی تبلیغات و اعلام شماره حساب برای دریافت زکات در فضای مجازی مورد تأکید اعضا این کارگروه قرار گرفت و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس فتا مسئول پیگیری و اقدام برای انجام این مهم شدند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان تأکید کرد: استفاده از آرم شورای زکات به عنوان نشان رسمی، دستگاه های کارت خوان، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی، به حداقل رساندن تماس فیزیکی با اسکناس و رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از بیماری کرونا در پایگاه های دارای مجوز برای جمع آوری زکات فطره ضروری است.

خاندایی ادامه داد: در صورت عدم برپایی نماز عید سعید فطر درسطح شهرستان، پایگاه های جمع آوری زکات فطریه امسال صرفا در میادین و در صورت باز بودن آرامستان ها در این مکان ها فعالیت کنند که این امر منوط به معرفی و تأیید مکان های مورد نظر توسط دبیرخانه شورای زکات است.

وی افزود: مراکز و مؤسسات خیریه بایستی برای اخذ مجوز ابتدا از فرمانداری و یا اداره مربوطه معرفی نامه دریافت و به شورای زکات مراجعه کنند.

گفتنی است، میزان زکات جمع آوری شده در سطح شهرستان کاشان در سال گذشته افزون بر ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال بوده است.

کارگروه ساماندهی زکات فطره به منظور سازماندهی و انسجام بیشتر درخصوص جمع آوری زکات درروز عید سعید فطر با ریاست مسعود خاندایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه ها در دفترمعاونت برنامعه ریزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha