پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه زکات قزوین

حوزه/ قائم مقام شورای زکات استان قزوین گفت: اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد و باید هر کسی که زکات پرداخت می‌کند، بداند که کجا هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در جلسه شورای زکات استان، تصریح کرد: اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد و باید هر کسی که زکات پرداخت می‌کند، بداند که کجا هزینه می‌شود.

وی افزود: هر چه اعتمادسازی تقویت شود، گرایش مردم به امر زکات بیشتر می‌شود و همه می‌باید در راستای تقویت ارزش‌های دینی تلاش کنیم.

قائم مقام شورای زکات استان قزوین بیان کرد: شورای زکات در سال، بیلان دقیق تهیه کند و در نهایت در اختیار رسانه‌ها و صدا و سیما برای انتشار قرار دهد تا مردم آگاهی کامل از جزئیات هزینه کرد داشته باشند.

در ادامه، مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر شورای زکات استان قزوین اظهارکرد: سال گذشته پیش‌بینی شده بود که ۱۹ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شود اما بحمدالله ۲۰ میلیارد تومان جمع‌آوری زکات داشتیم که نسبت به مشابه سال قبل، ۴۶ درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: از ۲۰ میلیارد زکات جمع‌آوری شده، ۵۸ درصد زکات واجب، ۲۰ درصد زکات مستحبی و ۲۲ درصد نیز زکات فطره و کفاره بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: کمک به محرومین، احداث و تعمیر مساجد، بهسازی و مرمت معابر عمومی، احداث و تعمیر غسالخانه، ساخت و مرمت خانه عالم، ساخت و مرمت حوزه‌های علمیه، احداث کتابخانه و احداث و تعمیر حسینیه از جمله موارد مصرف زکات جمع‌آوری شده در استان قزوین است.

حق‌گویان اظهار کرد: ۱۵۵ مورد جهیزیه با مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان، در حوزه درمان ۳۹۹ میلیون تومان، در حوزه تحصیل ۱۷۱ میلیون تومان و همچنین تعدادی تسهیلات مسکن و تعمیر و بازسازی مسکن از محل زکات جمع‌آوری شده، هزینه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیدحبیب IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    خدا کنه شفاف بگن